تروریست‌های سنتکام در الانبار عراق باند فرود بالگرد احداث کردند

تروریست‌های سنتکام در الانبار عراق باند فرود بالگرد احداث کردند
يکشنبه 1 ارديبهشت 1398 - 19:25

یک منبع عراقی اعلام کرد که نظامیان تروریست آمریکا (سنتکام) کارهای مربوط به احداث نخستین باند فرود بالگردهای نظامی در غرب الانبار را به پایان رسانده‌اند.

العالم _ عراق

یک منبع حاضر در استان الانبار واقع در غرب عراق از تحرکات تازه نظامی آمریکا در این استان خبر داد.

این منبع به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که نظامیان تروریست آمریکا (نیروهای سنتکام) کارهای مربوط به احداث نخستین باند فرود بالگردهای نظامی در غرب الانبار را به پایان رسانده‌اند.

منبع مذکور تأکید کرد که این باند فرود در شهرستان «الرطبه» احداث شده که در نوع خود، نخستین اقدام تروریستهای آمریکایی در این سطح است.

وی گفت که با احداث این باند، بالگردهای نظامی آمریکا خواهند توانست در این منطقه فرود بیایند تا مناطق صحرایی عراق تا نوار مرزی با سوریه را تحت نظر داشته باشند.

این منبع تصریح کرد که نیروهای امنیتی تا کنون اطلاعات کافی از انگیزه تروریستهای آمریکایی برای احداث این باند در اختیار ندارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد که این باند تحت مراقبت شدید تروریستهای آمریکا قرار دارد.

منابع عراقی اواخر فروردین ماه گذشته اعلام کردند که نیروهای آمریکایی قصد دارند نخستین باند فرود بالگردهای نظامی را در شرق الرطبه احداث کنند.

وی با بیان اینکه این باند فرود با مرکز الرطبه، پنج کیلومتر فاصله دارد، تصریح کرد که در این باند، همه وسایل مورد نیاز برای فرود بالگردهای نظامی نیز فراهم خواهد شد.

در همین ارتباط، منابع خبری عراق اخیرا اعلام کردند که «برخی از شرکتهای امنیتی مزدور، سلاح و تجهیزات نظامی متنوعی را از سوریه و اردن به سمت مناطق غرب [عراق] انتقال می‌دهند».

این منابع تأکید کردند که «نیروهای آمریکایی از عملیات انتقال سلاح و تجهیزات نظامی توسط خودروهای خود می‌ترسند و بیم دارند که مورد هدف قرار گیرند؛ لذا این مأموریت را به شرکتهای امنیتی کشورهای مختلف محول کرده‌اند».

منابع مذکور در پایان اعلام کردند که اخیرا تحرکات شرکتهای امنیتی خارجی که با نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه «عین الاسد» (ادر استان الانبار) قرارداد دارند، افزایش یافته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها