در واکنش به اعلام آمریکا مبنی بر اجرای معامله قرن؛

اتحادیه عرب: معامله قرن منجر به صلح در خاورمیانه نمی شود/ تشکیل دولت فلسطین باید در هر طرح صلحی ذکر شود

اتحادیه عرب: معامله قرن منجر به صلح در خاورمیانه نمی شود/ تشکیل دولت فلسطین باید در هر طرح صلحی ذکر شود
دوشنبه 2 ارديبهشت 1398 - 10:51

وزرای خارجه کشورهای عربی در نشست اضطراری اتحادیه عرب در قاهره پایتخت مصر با صدور بیانیه ای در خصوص فلسطین تاکید کردند، هر گونه طرح صلحی که در آن حقوق فلسطینی ها از جمله تشکیل دولت فلسطینی ذکر نشود، رد خواهیم کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش شبکه خبری 'الجزیره' قطر، در این بیانیه که در واکنش به اعلام آمریکا مبنی بر اجرای معامله قرن پس از ماه رمضان صادر شده است، وزرای خارجه کشورهای عربی تصریح کردند که این طرح (معامله قرن) منجر به صلح در خاورمیانه نمی شود.
معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه 'ابودیس' به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.
داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به تازگی اعلام کرد که دولت این کشور در نظر دارد اوایل ماه ژوئن (خرداد-تیر) یعنی پس از ماه مبارک رمضان از توطئه صهیونیستی خود موسوم به معامله قرن رونمایی کند.
پیشتر هم نتانیاهو گفته بود که در صورت پیروزی در انتخابات تصمیم دارد کرانه باختری را به حاکمیت جعلی رژیم صهیونیستی ملحق کند.
الجزیره نوشت، مقامات عربی از جمله محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کردند که تشکیل دولت فلسطین طبق مرزهای سال 1967 میلادی به پایتختی قدس شرقی از جمله مهم ترین حقوق فلسطینی ها می باشد که باید در هرگونه طرح صلحی ذکر شود.
به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، جلسه اضطراری اتحادیه عرب عصر روز گذشته (یکشنبه) به درخواست محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در قاهره پایتخت مصر تشکیل شد.
عباس در این جلسه تاکید کرد که که بنیامین نتانیاهو با زیرپاگذاشتن همه عهدها و توافقنامه ها با فلسطین نشان داد که به دنبال صلح نیست.
وی در این نشست گفت: از سال 1947 تاکنون اسرائیل حتی به یک قطعنامه هم در خصوص فلسطین پایبند نبوده است چرا که نمی خواهد با فلسطین صلح کند و به همین خاطر است که آمریکا از این رژیم حمایت می کند.
در این نشست کشورهای عربی با اعلام پایبندی خود به تصمیم دوره پیشین نشست اتحادیه در تونس مبنی بر کمک مالی به تشکیلات خودگردان اعلام کردند که ماهانه 100 میلیون دلار برای کمک به این تشکیلات در نظر گرفته شده است.

پربیننده ترین خبرها