جنبش فتح شناسایی «اسرائیل» را لغو می‌کند

جنبش فتح شناسایی «اسرائیل» را لغو می‌کند
سه شنبه 3 ارديبهشت 1398 - 14:45

نائب‌رئیس جنبش فتح مدعی شد، رئیس تشکیلات خودگردان قصد دارد به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را لغو کند و این موضوع را به اطلاع کشورهای عربی و اسلامی نیز رسانده است.

العالم- فلسطین اشغالی

«محمود العالول» نائب‌رئیس جنبش فتح اعلام کرد، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان به اطلاع کشورهای عربی و اسلامی رسانده که قصد دارد «به رسمیت شناختن اسرائیل» را پس بگیرد و به هماهنگی امنیتی با این رژیم پایان دهد.

العالول در اظهاراتی به روزنامه «القدس‌العربی» گفت، دولت آمریکا پس از انتقال سفارت آمریکا به قدس و تشویق به ادامه شهرک‌سازی صهیونیستی، تصمیم به متشنج کردن منطقه گرفته و اکنون برای انضمام مناطق کرانه باختری (به فلسطین اشغالی) آماده می‌شود اما اجازه ادامه وضعیت کنونی داده نخواهد شد.

نائب‌رئیس فتح ادامه داد، تحرکات محمود عباس با نشست وی با وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب آغاز شد و طی دیدارش با وزرای خارجه کشورهای اروپایی در بروکسل در ماه ژوئن قصد دارد این کشورها را در جریان اتفاقات جاری و آنچه تشکیلات خودگردان قصد دارد در نشست آینده شورای مرکزی مطرح کند، قرار دهد.

العالول گفت: به آنها خواهیم گفت که ادامه وضعیت کنونی را نخواهیم پذیرفت و اجرایی کردن تصمیم‌های شورای مرکزی ویژه لغو به رسمیت شناختن اسرائیل و توقف هماهنگی امنیتی را اعلام خواهیم کرد.

وی تأکید کرد، تحرکات محمود عباس در آینده شامل دیدارهایی با سران کشورهای اسلامی از طریق سازمان همکاری اسلامی به علاوه سران کشورهای آفریقایی و نیز اعزام هیأت‌هایی به چین، روسیه و هند خواهد بود.

تشکیلات خودگردان در سال 1993 و بر اساس توافق «اسلو»، رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت اما این رژیم به هیچ یک از مفاد متقابل توافق مذکور عمل نکرد.

آمریکا در سال 2018 سفارت خود را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کرد و در سال جاری میلادی (2019) جولان سوریه را بخشی از فلسطین اشغالی اعلام کرد.

این کشور قصد دارد پس از پایان ماه رمضان طرحی موسوم به «معامله قرن» را برای مسأله فلسطین ارائه دهد؛ طرحی که با توجه به برخی مفاد افشا شده آن کاملا به نفع رژیم صهیونیستی است.

فارس

پربیننده ترین خبرها