سی ودومین نمایشگاه کتاب تهران به روی علاقه مندان گشوده شد

سی ودومین نمایشگاه کتاب تهران به روی علاقه مندان گشوده شد
چهارشنبه 4 ارديبهشت 1398 - 11:21

 در‌های سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صبح امروز چهارشنبه چهار اردیبهشت ماه گشوده شد تا بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی شاهد رقم خوردن یک رویداد فرهنگی 10 روزه دیگر باشند.

العالم - ایران / فرهنگی

سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی رسما آغاز به کار کرد که شماری زیادی از علاقه مندان پیش از بازشدن درب های نمایشگاه در انتظار ورود به مصلای تهران بودند تا از غرفه های مختلف دیدن کنند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد و رئیس سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران محسن جوادی در این آیین گفت: در دوره ای که کشورها وابسته به یکدیگرند و تهدیدها بی وقفه ادامه دارند هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند اسباب توسعه خود را فراهم کند.

وی با اشاره به همکاری‌ های ایران و چین در عرصه های مختلف به‌ویژه فرهنگی ابراز امیدواری کرد کشورها با تبادلات فرهنگی و تعاملات دوستانه از عهده چالش های جهانی برآیند.

نماینده ناشران چینی نیز در این آیین گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با سابقه بیش از ۳۰ سال از معروفترین رویدادهای فرهنگی ایران است.

ژایو هییون افزود: چین و ایران دو کشور با سابقه دیرینه تاریخی و دوستی هستند و دو کشور فرهنگی ریشه دار و عمیق دارند.

وی با اشاره به سفر مقامات ایران در سال گذشته به چین گفت: روابط چین و ایران در مسیر توسعه خوبی قرار گرفته است و نمایشگاه امسال می تواند روابط چین و ایران در مسیر توسعه دو جانبه را هموارتر کنند .

وی افزود: با تلاش های مشترک هر دو طرف، تبادلات و همکاری ها در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، علوم و فنون فراهم و پیشرفت های قابل توجهی حاصل شده است.

افتتاحیه این رویداد فرهنگی روز گذشته با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و مقرر شد از صبح امروز درب های نمایشگاه باز و این رویداد فرهنگی رسما آغاز به کار کند.

در این دوره نمایشگاه سه هزار و 200 ناشر با حدود 437 هزار کتاب شامل دو هزار و 400 ناشر داخلی با 300 هزار عنوان کتاب و حدود 800 ناشر خارجی از 30 کشور جهان با 137 هزار عنوان کتاب حضور دارند.

چین به عنوان میهمان ویژه این دوره نمایشگاه کتاب، 94 ناشر را با چهارهزار عنوان و 15هزار جلد کتاب به نمایشگاه آورده است. همچنین قرار است 20 نویسنده، پژوهشگر، تصویرگر و 50 مدیر فروش رایت کتاب، امسال در غرفه میهمان ویژه (چین) حضوری فعال داشته باشند.

در بخش ناشران عمومی ححدود 14 هزار متر مربع فضا برای حضور 988 ناشر تدارک دیده شده است که 141هزار و 861 عنوان کتاب را عرضه خواهند کرد.

در بخش کودک و نوجوان نیز 251 ناشر در فضایی به وسعت حدود 6 هزار متر مربع، 24هزار و 13 عنوان کتاب را عرضه می کنند. در بخش دانشگاهی نیز 428 ناشر در فضایی بیش از شش هزار و 235 متر مربع، 60 هزار و13عنوان کتاب را در سالن های کاملا مسقف زیر چادر به نمایش و فروش گذاشته اند.

در سالن‌های آموزشی نیز 97 ناشر در فضای حدود سه هزار و 231 متر مربع به ارائه 17 هزار و 445 عنوان کتاب می پردازند.

سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت از ساعت 10 صبح تا 20 برای بازدید عموم دائر است.

علاوه بر سرویس دهی خط پنج اتوبوس های تندرو که در مسیر پایانه علم و صنعت و میدان آرژانتین تردد دارد، تقویت دیگر خطوط عبوری از مصلای حضرت امام خمینی (ره)، سه خط از مبادی مصلای تهران به مقاصد میدان صنعت- فلکه سوم تهرانپارس و میدان آزادی نیز برای خدمات دهی ویژه به علاقه مندان به نمایشگاه کتاب راه اندازی خواهد شد.

سامانه معلولان و جانبازان نیز در این ایام جهت رفاه شهروندان، برای بازدید از نمایشگاه کتاب، خدمات حمل و نقلی ارائه می کند.

ساعات کار سرویس های ویژه، یک ساعت قبل از شروع بکار و یک ساعت بعد از پایان کار نمایشگاه (از ساعت 9 تا 21) است

شرکت متروی تهران نیز با توجه به هماهنگی های بعمل آمده، زمان حرکت قطارهای خط 1و 3 در ایام نمایشگاه را به کمترین حد ممکن می رساند.

ضلع شرقی مصلای امام خمینی و در پایان بخش ناشران دانشگاهی، پایانه اتوبوسرانی تدارک دیده شده که در طول برگزاری نمایشگاه در این محل مستقر هستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها