هشدار ارتش الجزائر درباره توطئه هرج و مرج در کشور

هشدار ارتش الجزائر درباره توطئه هرج و مرج در کشور
چهارشنبه 4 ارديبهشت 1398 - 12:33

رئیس ستاد مشترک ارتش الجزائر درباره توطئه علیه این کشور برای کشاندن آن به سمت خشونت و هرج‌ومرج هشدار داد.

العالم - آفریقا

«احمد قاید صالح» رئیس ستاد مشترک ارتش الجزائر با اشاره به اینکه برخی‌ها خیر و خوبی الجزائر را نمی‌خواهند، درباره توطئه کشانده شدن کشور به سمت خشونت و هرج‌ومرج هشدار داد.

صالح از تمامی طرف‌هایی که با همه طرح‌های ارائه شده برای حل بحران کشور مخالفت می‌کنند، انتقاد کرد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، قاید صالح با اشاره به توطئه علیه الجزائر گفت: «نشانه‌های این توطئه از سال ۲۰۱۵ آشکار شد و هدف از آن کشاندن کشور به بن‌بست است».

رئیس ستاد مشترک ارتش الجزائر همچنین از تلاش‌های ارتش برای «برچیدن مین‌هایی که افراد فاسد در بخش‌های مختلف و سازمانهای حیاتی کشور کار گذاشته‌اند» خبر داد و خواستار استفاده از تمامی فرصت‌ها برای دستیابی به دیدگاه مشترک جهت حل بحران در نزدیک‌ترین زمان ممکن شد.

وی افزود که برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری تنها راه‌حل مشکلات کنونی است و رئیس‌جمهور آینده مشروعیت لازم برای تحقق خواسته‌های مشروع ملت را دارد.

صالح در ادامه درباره استمرار وضعیت کنونی هشدار دارد و تأکید کرد که تداوم این وضعیت تبعات ناگواری برای اقتصاد ملی و قدرت خرید مردم به خصوص در ماه رمضان خواهد داشت.

اخیرا به دنبال تشدید اعتراضات مردمی، «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور الجزائر مجبور به کناره‌گیری از قدرت شد و پس از آن «عبدالقادر بن صالح» رئیس مجلس الأمة (پارلمان) الجزائر به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور انتخاب شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها