علاقه مندی فیلیپین برای توسعه همکاری های دفاعی با ایران

علاقه مندی فیلیپین برای توسعه همکاری های دفاعی با ایران
پنج‌شنبه 5 ارديبهشت 1398 - 11:18

معاون وزیر دفاع فیلیپین امروز (پنجشنبه) گفت، به توسعه همکاری‌های دفاعی با ایران به عنوان یکی از دوستان غیر سنتی فیلیپین بسیارعلاقه ‌مند هستیم .

العالم - آسیا

«کاردوزا لونا» به خبرنگاران گفت، روابط فلیپین با ایران به ‌تازگی آغاز شده و در اوایل سال جاری برای توسعه صنایع دفاعی و دیگربخش های صنعتی نماینده‌ای به ایران اعزام شد.

وی همچنین با حضور در کنفرانس امنیت بین‌الملل در مسکو گفت، قرارداد همکاری جدید میان نیروی دریایی فیلیپین و روسیه که هم اکنون در حال توسعه یک گروه کاری است، در ماه ژوئیه امضا می‌شود.

پیش نویس توافقنامه همکاری دفاعی در حوزه نیروی دریایی میان مسکو و مانیل در سال 2017 امضا شده بود.

لونا تصریح کرد، توافق مورد نظر بیشتر بر تبادل فعالیت‌ها و باهدف توسعه نیروی دریایی فیلیپین متمرکز است.

ایران و فیلیپین گرچه روابط گسترده‌ای با یکدیگر ندارند اما در پایتخت یکدیگر سفارت دارند. در اوت 2003، مانیل و تهران اولین کنفرانس دو جانبه خود با عنوان «گفتگوی تمدن‌ها» را برگزار کردند. در آوریل 2008، وزیر امور خارجه فیلیپین «آلبرتو رومولو» برای گسترش روابط دوجانبه با ایران فراخوان داد و ادعا کرد که دو کشور از روابط خوبی در گذشته برخوردار بوده‌اند و قول داد که روابط مثبتی در آینده داشته باشند.

در 31 ژانویه 2016، فیلیپین با توجه به حضور فیلیپینی‌ها در شهرستان ساحلی ایران، برنامه‌های خود را برای ایجاد کنسولگری افتخاری در کیش بیان کرد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها