شاهزاده ویلیام با قربانیان حادثه تروریستی نیوزیلند دیدار کرد

شاهزاده ویلیام با قربانیان حادثه تروریستی نیوزیلند دیدار کرد
جمعه 6 ارديبهشت 1398 - 07:52

شاهزاده انگلیسی با حضور در دو مسجد در نیوزیلند که مورد حملات تروریستی قرار گرفته بودند، با قربانیان این حادثه دیدار کرد.

العالم- اروپا

به نقل از خبرگزاری رویترز، شاهزاده ویلیام نوه الیزات دوم ملکه انگلیس در مسجد «النور» در شهر کرایستچرچ نیوزیلند گفت: آنچه اینجا روی داد ناشی از ایدئولوژی انحرافی بود که هیچ مرزی نمی شناسد.
شاهزاده ویلیام در این مسجد که جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند و رهبران مذهبی این کشور نیز در آن حضور داشتند، تاکید کرد که افراط گرایی در همه اشکال آن باید از بین برود.
ویلیام به دعوت آردرن و به نمایندگی از الیزابت دوم ملکه انگلیس که رئیس کشور نیوزیلند به شمار می آید، در سفری دو روزه در دو مسجد مورد حمله تروریستی حضور یافته و قربانیان این حادثه دیدار کرد.
شاهزاده انگلیس که پس از مسجد النور به مسجد لینوود می رود، افزود: پیام کرایستچرچ و مساجد النور و لینوود از این واضح تر نمی توانست باشد. ایدئولوژی جهانی نفرت نمی تواند میان ما شکاف بیاندازد.
به گزارش ایرنا، روز 15 مارس سال جاری میلادی مصادف با 25 اسفند ماه سال 1397، مهاجمی با سلاح گرم نظامی به این دو مسجد در نیوزیلند حمله کرد و جان 50 نمازگزار را گرفت و نزدیک به 50 تن دیگر را مجروح ساخت.
آردرن نخست وزیر نیوزیلند در پی این حادثه قانون منع حمل و نگهداری سلاح های نظامی نیمه ‌خودکار و مسلسل را به پارلمان این کشور برد و پارلمان به اصلاح آن رای داد.
متهم این حادثه «برنتون تارانت» 28 ساله، دارای تابعیت استرالیا است که اکنون به جرم قتل و مجروح ساختن دهها تن در زندان به ‌سر می‌برد.
پلیس این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد هراس عمومی در حالی هنوز در این کشور بالاست که مهاجم در حمله خود به تنهایی عمل کرد و درعین حال پس از این حادثه نیز دستگیر شده و در زندان بسر می برد.
اگرچه بسیاری از رسانه های غربی در اخبار و گزارش های خود در مورد این رویداد مرگبار، از به کار بردن عبارت «حمله تروریستی» اجتناب کردند و آن را یک حمله مسلحانه یا کشتار جمعی توصیف کردند، اما نخست وزیر نیوزیلند این رویداد تلخ را به عنوان فجیع ترین کشتار در تاریخ کشورش و «حمله تروریستی» خواند.
همچنین برخی کارشناسان حقوقی معتقدند این رویداد باید در چارچوب قوانین مربوط به تروریسم نیوزیلند مورد رسیدگی حقوقی و قضایی قرار گیرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها