الگوبرداری عامل حمله به کنیسه آمریکایی از تروریست نیوزیلندی

الگوبرداری عامل حمله به کنیسه آمریکایی از تروریست نیوزیلندی
دوشنبه 9 ارديبهشت 1398 - 09:28

عامل حمله روز شنبه به یک کنیسه یهودیان در سن‌دیاگو آمریکا، خود را دنباله رو تروریست نیوزیلندی دانسته است.

العالم ـ آمریکا

پلیس شهر سن دیاگو در ایالت کالیفرنیا آمریکا روز شنبه (6 اردیبهشت ماه 1398) اعلام کرد که بر اثر تیراندازی یک فرد مسلح در نزدیکی یک کنیسه یهودی یک نفر کشته و 3 نفر زخمی شدند.

حالا جان ارنست مظنون حمله به کنیسه یهودیان در شهر سن‌دیگو آمریکا گفته که از عامل حمله تروریستی ماه گذشته به دو مسجد در نیوزیلند الهام گرفته و قبلا مسجدی در کالیفرنیا را نیز آتش زده‌است.

به گزارش آناتولی، وی در صفحه اینترنتی "8chan"، خود را «یهود ستیز» و «نژادگرای سفیدپوست» دانسته و گفته است: "عامل حمله ماه گذشته در نیوزیلند و آدولف هیتلر، الگوهای من هستند. حمله روز شنبه را به عامل حمله نیوزیلند تقدیم می کنم".

به گفته ویلیام گور، کلانتر سن‌دیاگو، نقشه ارنست می‌توانست تلفات بسیار بیشتری داشته باشد، اما احتمالا به دلیل بروز مشکل در سلاحش از وقوع یک تراژدی انسانی جلوگیری شده است.

ماه گذشته نیز در حمله به کنیسه‌ای در شهر پیتزبورگ ایالت پنسیلوانیا آمریکا 11 نفر کشته و 6 تن از جمله 4 پلیس زخمی شدند. در حمله تروریستی 15 مارس گذشته به مسجد «النور» و مسجدی دیگر در محله «لینوود» شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند نیز، 50 تن از نمازگزاران کشته و 50 تن دیگر نیز زخمی شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها