تشدید درگیری‌ها در کوچه‌های جنوب غربی پایتخت لیبی

تشدید درگیری‌ها در کوچه‌های جنوب غربی پایتخت لیبی
دوشنبه 9 ارديبهشت 1398 - 19:58

درگیری بین نظامیان «ارتش ملی لیبی» تحت امر خلیفه حفتر با نیروهای دولت وفاق ملی، امروز در جنوب غربی پایتخت لیبی شدت گرفت.

العالم - لیبی

درگیری نظامیان حفتر در کوچه و خیابان‌های جنوب غربی طرابلس پایتخت لیبی امروز دوشنبه شدت بیشتری گرفت.

نظامیان حفتر سعی داشتند از شهر غریان در جنوب طرابلس به منطقه الهیره واقع در شمال این شهر نفوذ کنند که تاکنون ناموفق بوده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که تعدادی از نیروهای دولت وفاق ملی با لباس غیرنظامی در برخی ساختمان‌های متروکه کمین کرده و به سمت نظامیان حفتر تیراندازی می‌کنند.

بر اساس این گزارش در دیگر جبهه‌ها تغییرات خاصی حاصل نشده و «صلاح بادی» یکی از فرماندهان نظامی شهر مصراته که از متحدان دولت وفاق ملی است از پیشروی نیروهای خود خبر داده و گفته که «نیروهای ما در حال عقب راندن نیروهای حفتر هستند».

دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرده که در جریان بمباران شبانه طرابلس توسط هواپیماهای جنگی حفتر، نُه نفر کشته و ۳۵ نفر نیز زخمی شده‌اند.

در همین ارتباط «ماریا دو والی ریبرو» معاون فرستاده سازمان ملل در امور لیبی پیش‌بینی کرد که وضعیت انسانی خطرناکی در طرابلس به وجود آید.

«غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل در امور لیبی نیز گفت که دودستگی شدیدی در داخل شورای امنیت درباره تصویب طرح انگلیسی مربوط به برقراری آتش‌بس در لیبی وجود دارد.

وی افزود که وزیر خارجه فرانسه گفته که از هر گونه تلاشی برای برقراری آتش‌بس در لیبی حمایت می‌کند.

این در حالی است که دولت وفاق ملی لیبی اخیرا از حمایت فرانسه از حفتر و تجهیز نظامیان آن به سلاح خبر داده و دخالت فرانسه در امور داخلی لیبی را محکوم کرده بود.

پربیننده ترین خبرها