دمشق: فقط کشورهای حامی سوریه باید در بازسازی این کشور شرکت کنند

دمشق: فقط کشورهای حامی سوریه باید در بازسازی این کشور شرکت کنند
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1398 - 19:13

مشاور سیاسی و رسانه‌ای ریاست‌جمهوری سوریه گفت، «فقط کشورهایی اجازه مشارکت در بازسازی سوریه را دارند که به این کشور در شرایط بحران کمک کرده بودند».

العالم - سوریه

«بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه خواستار حضور ایران، روسیه و چین در بازسازی سوریه شد.

وی به خبرگزاری ریانووستی گفت: «تنها کشورهایی که به سوریه در شرایط بحرانی کمک کرده بودند، می‌توانند در بازسازی سوریه مشارکت داشته باشند».

بثینه شعبان تصریح کرد:«بشار اسد اعلام کرد که فقط باید کشورهایی که در طول جنگ به سوریه کمک کرده بودند و روابط دوستانه‌ای با این کشور دارند، در بازسازی سوریه حضور داشته باشند».

مشاور سیاسی اسد با اشاره به اینکه «رئیس جمهور گفته کشورهایی که علیه ما جنگیده‌اند، در بازسازی سوریه جایی نخواهند داشت» تاکید کرد: «قبل از آغاز تلاش‌های کامل برای بازسازی سوریه باید آن بخش از خاک این کشور که هنوز در دست تروریست‌ها است از جمله شهر ادلب را آزاد کرد».

وی بر ضرورت آزادسازی همه اراضی سوریه از چنگ تروریسم قبل از آغاز عملیات بازسازی تاکید کرد و گفت که «ما به تحقق پیروزی در برابر تروریسم در شمال شرقی سوریه و ادلب امیدواریم».

چندی پیش همزمان با مطرح شدن مساله بازسازی سوریه پس از سرکوب داعش و گروه‌های تروریستی، «ولید المعلم» وزیرخارجه سوریه گفته بود که سوریه در جنگ با تروریست‌ها از دوستان خود ایران و روسیه کمک خواست، بنابراین در روند بازسازی نیز طبیعتا اولویت به این کشورها داده خواهد شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها