تأکید گروه تماس بین المللی بر راه حل سیاسی در ونزوئلا

تأکید گروه تماس بین المللی بر راه حل سیاسی در ونزوئلا
پنج‌شنبه 12 ارديبهشت 1398 - 00:44

گروه تماس بین المللی که سال گذشته از سوی اتحادیه اروپا برای کمک به ایجاد فرآیند سیاسی و مسالمت آمیز در ونزوئلا تشکیل شد، بار دیگر حمایت خود را از راه حل سیاسی در این کشور اعلام کرد.

العالم - آمریکا

گروه تماس بین المللی در بیانیه ای که در تارنمای رسمی اتحادیه اروپا منتشر شد، بر حمایت خود از راه حل سیاسی، مسالمت آمیز، دمکراتیک و مبتنی بر اراده ونزوئلایی ها و در چارچوب قانون اساسی ونزوئلا تاکید کرد.

گروه تماس بین المللی اسفندماه سال گذشته با مشارکت اتحادیه اروپا و 8 کشور عضو آن شامل فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، پرتغال، اسپانیا، سوئد و انگلیس و کشورهای بولیوی، کاستاریکا، اکوادور و اروگوئه در آمریکای لاتین تشکیل شد.

این گروه هدف خود را کمک به ایجاد شرایطی برای شکل گیری فرآیند سیاسی و مسالمت آمیز در ونزوئلا و توانمندسازی مردم این کشور برای تعیین سرنوشت خود از طریق انتخاباتی آزاد و قابل اعتماد اعلام کرد.

گروه تماس بین المللی با بیان اینکه رویدادهای کنونی ضرورت و فرویت چنین راه حلی را آشکار کرده، تاکید کرد که این بحران وضعیت انسانی را در ونزوئلا شدیدتر می کند.

این بیانیه همچنین تاکید کرد که اعضای مجمع ملی ونزوئلا که در دست مخالفان دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور است، و همچنین سران احزاب باید امکان ادامه فعالیت های خود را داشته باشند.

براساس این بیانیه، وزیران کشورهای عضو گروه بین المللی تماس در روزهای 6 و 7 ماه مه (16 و 17 اردیبهشت ماه) در سن خوزه پایتخت کاستاریکا برای بررسی بحران ونزوئلا دیدار می کنند.

بحران سیاسی در ونزوئلا با تلاش نافرجام مخالفان در روز سه شنبه برای کودتا در این کشور تشدید شد.

خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده از طرفداران خود خواست با حضور در خیابان ها ضربه آخر را به حکومت مادورو بزنند.

مقام های آمریکا با حمایت از تظاهرات مخالفان دولت در ونزوئلا، به مادورو هشدار دادند که همه گزینه ها از جمله حمله نظامی علیه دولت وی روی میز است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها