انگلیس: از آتش‌بس در غزه حمایت می‌کنیم

انگلیس: از آتش‌بس در غزه حمایت می‌کنیم
دوشنبه 16 ارديبهشت 1398 - 02:19

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به بالا گرفتن درگیری‌ها میان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و نیروهای رژیم اشغالگر قدس ظرف دو روز گذشته، تصریح کرد؛ لندن از تلاش‌های «حیاتی» سازمان ملل متحد و مصر برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه حمایت می‌کند.

العالم - اروپا

جرمی هانت عصر یکشنبه به وقت محلی با انتشار پیامی در توییتر، این درگیری‌ها را «تکان‌دهنده» خواند اما بدون اشاره به حملات متعدد اشغالگران صهیونیستی به نوار غزه، افزود: ذهن من همراه خانواده‌های غیرنظامیانی است که بر اثر حملات شنیع راکت‌های حماس جان خود را از دست ‌داده‌اند!

رژیم صهیونیستی از جمعه گذشته حملات هوایی و توپخانه‌ای گسترده‌ای را به غزه آغاز کرده که بر اثر آن تاکنون دستکم 17 تن از جمله یک کودک به همراه مادرش به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

غزه از 13 سال پیش در محاصره نظامیان رژیم صهیونیستی است و آن‌ها در این مدت از ورود غذا و دارو به آن جلوگیری می‌کنند.

در همین حال سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در فلسطین اشغالی را محکوم کرد و گفت: در پرتو حمایت نامحدود آمریکا از این رژیم و سکوت شرم‌آور برخی از دولت‌های اسلامی، سلسله جنایات صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی فلسطین پایانی ندارد.

وی ضمن تجلیل از مبارزات مشروع و مقاومت صبورانه مردم مظلوم فلسطین برابر رژیم اشغالگر قدس و تأکید بر حق مشروع فلسطینیان در دفاع از خود، خواستار اقدام فوری سازمان‌ها و مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی در جلوگیری از تداوم تجاوزات این رژیم علیه مردم بی‌دفاع و بی‌گناه فلسطین شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها