زندان های سری جدید امارات در ساحل غربی یمن

زندان های سری جدید امارات در ساحل غربی یمن
دوشنبه 16 ارديبهشت 1398 - 10:09

نیروهای اشغالگر اماراتی سه زندان سری در ساحل غربی یمن ساخته اند. این زندان ها توسط گروه ها و شبه نظامیان وابسته به امارات اداره می شوند و فجیع ترین و وحشیانه ترین نوع شکنجه ها در حق زندانیان که عموما از اهالی الحدیده و المخا هستند، اعمال می شود.

منابع حقوقی فاش کرده اند که گروه های مسلح موسوم به "عمالقه" و تکاوران وابسته به امارات، تجربه ساخت زندان های سری را از جنوب به مناطق ساحل غربی در الحدیده منتقل کرده اند.

برخی منابع آگاه طی اظهاراتی که در پایگاه خبری "الجنوب الیوم" گفته اند که نیروهای موسوم به "عمالقه" با نظارت امارات سه زندان سری؛ دو زندان در المخا واقع در غرب تعز و یک زندان دیگر در الخوخه واقع در جنوب الحدیده تأسیس کرده اند. نیروهای وابسته به ابوظبی در ساحل غربی این زندان ها را اداره می کنند.

منابع آگاه گفته اند شماری از شهروندان یمنی بدون اتهام مشخصی در این زندان ها نگهداری می شوند و اغلب آنها به طرز وحشیانه ای شکنجه می شوند و حق ملاقات ندارند؛ آنها حتی در صورت وخامت اوضاع جسمی هم آزاد نمی شوند.

این منابع گفته اند یگان های تحت فرماندهی "نیروهای ویژه تهامی" وابسته به امارات، پس از بازداشت جوانان بر اساس اتهام های واهی آنها را به زندان الکهربا در منطقه الخوخه می فرستد و هرگز آنها را برای رسیدگی به اتهاماتشان به دادگاه معرفی نمی کند. یکی از این زندانیان جوانی به نام "عبد الجبار محمد احمد قوبعی" است که از یک سال و 9 ماه پیش به اتهامات واهی بدون محاکمه زندانی شده است.

یکی از اهالی روستای الرمه در شمال المخا، به نام عبد الجبار قوبعی در حال بازگشت از مراسم عروسی، به اتهام کار گذاشتن مین در روستای یختل دستگیر شد.

وی در زندان مورد شکنجه قرار گرفت. آثار خاموش کردن سیگار روی پوست بدنش مانده بود. او در مدت یک سال و 9 ماه در جلسه های بازجویی به شدت شکنجه شد تا اینکه بی گناهی اش ثابت شد.

منابع آگاه به تشدید خشونت و آدم ربایی در ساحل غربی اشاره کرده اند.

پربیننده ترین خبرها