لاوروف: سرنوشت ونزوئلا باید به دست مردم این کشور تعیین شود

لاوروف: سرنوشت ونزوئلا باید به دست مردم این کشور تعیین شود
دوشنبه 16 ارديبهشت 1398 - 16:53

وزیر خارجه روسیه با انتقاد از کمپین بی‌سابقه‌ای که آمریکا برای براندازی حکومت ونزوئلا به راه‌ انداخته تأکید کرد، سرنوشت ونزوئلا باید به دست مردم این کشور تعیین شود.

العالم - اروپا

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفته است، آمریکا کمپینی بی‌سابقه برای سرنگون کردن حکومت مشروع ونزوئلا به راه انداخته است.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، لاوروف در ادامه تأکید کرد، این عادت واشنگتن است که به ملت‌هایی که قصد راه‌اندازی جنگ علیه آنها را دارد، می‌گوید، «نیات آمریکا خوب است».

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ونزوئلایی خود در مسکو گفت: «تلاش‌ها برای تحمیل تغییر حکومت در کاراکاس هیچ وجه اشتراکی با فرایندهای دموکراتیک ندارد و صرفا چشم‌انداز راه‌حل سیاسی را در این کشور تضعیف می‌کند».

وی در ادامه تصریح کرد: «این کمپین بی‌سابقه به رهبری واشنگتن برای براندازی حکومت مشروع در ونزوئلا نقض آشکار قوانین بین‌المللی است».

لاوروف ادامه داد: «این مشخصه خاص آمریکا طی دهه‌های گذشته است که مدام به اعمال زور می‌پردازد و توجیهش این است که برای ایجاد دموکراسی، رفاه و حفظ حقوق بشر ملتی که علیه آن جنگ به راه انداخته تلاش می‌کند».

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین تأکید کرد، سرنوشت ونزوئلا صرفا باید به دست مردم این کشور تعیین شود و تمام نیروهای سیاسی در ونزوئلا باید در روند گفت‌وگوها حاضر باشند.

بنا بر گزارش راشاتودی، این اظهارات وزیر خارجه روسیه در رابطه با کاراکاس در آستانه دیدارش با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در فنلاند مطرح شده است. لاوروف قرار است امروز در فنلاند با پامپئو دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.

وزیر خارجه روسیه با سرزنش واشنگتن به خاطر ارائه راه‌حل‌های یکجانبه گفت: «همکاری میان روسیه و آمریکا می‌تواند نقش مهم و مثبتی در حل اکثر مسائل داشته باشد البته به شرطی که ما این همکاری را مبتنی بر اصل تلاش برای یافتن رویکردهای مشترک قرار دهیم... امیدواریم که عقل سلیم پیروز شود».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها