کاهش بهای نفت در پی تشدید نگرانی‌ها در خصوص جنگ تجاری چین و آمریکا

کاهش بهای نفت در پی تشدید نگرانی‌ها در خصوص جنگ تجاری چین و آمریکا
سه شنبه 17 ارديبهشت 1398 - 09:49

بالا گرفتن مجدد اختلافات میان آمریکا و چین در خصوص داد و ستد و تعرفه‌های بازرگانی، کاهش بهای جهانی نفت را در پی داشته است.

العالم- آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، صبح امروز هم بهای نفت خام برنت و وست‌تگزاس اینترمدیت (پایه آمریکا)، به ترتیب ۱۵ و پنج سنت کاهش یافته‌اند. روز گذشته نیز بهای جهانی نفت و شاخص‌های سهام در بازارهای جهانی با کاهش مواجه شده بود.
روز یک‌شنبه دونالد ترامپ -- رئیس‌جمهور آمریکا -- در حساب توییتر خود نوشت تعرفه‌های ۱۰ درصدی ۲۰۰ میلیارد کالای چینی «روز جمعه» به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت و بیش از ۳۲۰ میلیارد دلار کالای وارداتی دیگر از چین نیز «به‌زودی» با ۲۵ درصد تعرفه روبه‌رو خواهند شد.
یک روز بعد نیز مقام‌های آمریکایی گفتند پکن از تعهداتی که پذیرفته بود «عدول کرده‌» و افزایش تعرفه‌ها بر ۲۰۰ میلیارد کالای چینی روز جمعه اجرایی خواهند شد.
ممکن است رشد اقتصاد جهان تحت تاثیر پیامدهای قطع یا کندی مذاکرات تجاری آمریکا و چین قرار گیرد.
در عین حال تحریم‌های نفتی علیه ایران و بیانیه جان بولتون در مورد اعزام ناو و بمب‌افکن به خاورمیانه برای «هشدار» به ایران نیز بر بازار نفت تاثیر گذاشته‌است. بحران ونزوئلا نیز همچنان ادامه دارد.
«بانک آمریکا» پیش‌بینی کرده است که بهای نفت خام در نهایت در حدود ۷۰ دلار در هر بشکه تسبیط شود. در حال حاضر بهای هر بشکه نفت کمی بیشتر از ۷۱ دلار است.

پربیننده ترین خبرها