حمله ارتش سوریه به مواضع النصره در حومه لاذقیه + فیلم

سه شنبه 17 ارديبهشت 1398 - 12:50

همزمان با عملیات زمینی در محور حومه شمال غربی که صبح دوشنبه آغاز شد، یگان هایی از ارتش سوریه مستقر در حومه لاذقیه، مواضع تروریست های جبهه النصره را در این منطقه موشک باران کردند.

العالم - سوریه

منابع میدانی به پایگاه خبری مراسلون گفتند یگان هایی از ارتش سوریه، مواضع تروریست های جبهه النصره در منطقه جبال کبانی و مناطق اطراف تا منطقه السرمانیه در دشت الغاب در حومه غربی حماه را با شلیک موشک در هم کوبیدند.

در ویدیویی که دیروز دوشنبه در شبکه های اجتماعی منتشر شد، ارتش سوریه مواضع جبهه النصره در منطقه جبل کبانی درحومه شمال شرقی لاذقیه را موشک باران کردند.

تیپ چهارم ارتش سوریه از ماه ها قبل به منظور آغاز عملیات نظامی برای اخراج گروه تروریستی جبهه النصره از منطقه، استحکامات و ادوات نظامی خود را در منطقه مرزی لاذقیه مستقر کرده است.

ارتش سوریه این عملیات را در منطقه "عاری از سلاح" پس از آن آغاز می کند که ترکیه - که خود را ضامن گروه های مسلح معرفی کرده است – نتوانست این گروه ها را وادار به پایبندی به توافق سوچی کند.

توافق سوچی، سپتامبر گذشته بین پوتین و اردوغان به امضا رسید.

گروه های مسلح طی ماه های گذشته با نقض آتش بس، روستاهای اطراف را گلوله باران کرده و به مواضع ارتش حمله کردند؛ در نتیجه ارتش برای آزادسازی این منطقه، ناچار به عملیات نظامی شد.

گروه های تروریستی وابسته به جبهه النصره از جمله گروه موسوم به "حراس الدین" در حومه لاذقیه و حومه غربی حماه موضع گرفته اند. این گروه ها مخالفت خود را با هر گونه توافق اعلام کرده اند.

پربیننده ترین خبرها