سفر فرستاده سازمان ملل به قاهره برای بررسی اوضاع غزه

سفر فرستاده سازمان ملل به قاهره برای بررسی اوضاع غزه
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1398 - 11:02

فرستاده سازمان ملل متحد در روند صلح غرب آسیا با هدف رایزنی با مقامات مصری درباره تثبیت آتش‌بس در نوار غزه، وارد قاهره شد.

العالم - فلسطین اشغالی

«نیکلای ملادینوف» فرستاده سازمان ملل در روند صلح غرب آسیا دیشب وارد قاهره شد و قرار است با مقامات مصری دیدار و درباره تثبیت آتش‌بس در نوار غزه و بهبود اوضاع انسانی و معیشتی آن گفت‌وگو کند.

برخی منابع رسمی مصری گزارش دادند که ملادینوف با سرلشکر «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر و مسئول پرونده فلسطین دیدار و درباره گفت‌وگوی وی با هیأت‌های دو جنبش حماس و جهاد اسلامی در خصوص توافق آتش‌بس و مطالبات آن‌ها به منظور تضمین استمرار آتش‌بس، گفت‌وگو می‌کند.

بنا بر گزارش وبگاه «العربی‌الجدید»، ملادینوف در این سفر حامل طرح‌های پیشنهادی درباره کاهش درد و رنج و مشکلات معیشتی ساکنان نوار غزه است.

در حملات شنبه و یکشنبه هفته جاری رژیم صهیونیستی به غزه 27 فلسطینی شهید شدند. مقاومت در پاسخ بیش از 650 راکت شلیک کرد که در نتیجه آن چهار اسرائیلی کشته و 130 نفر دیگر زخمی شدند.

پس از این حملات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به ناچار با آتش‌بس موافقت کرد که این موافقت وی با حجم گسترده مخالفت مقامات این رژیم روبرو شد و نتانیاهو در واکنش مدعی شد، جنگ تمام نشده و تل‌آویو برای جنگ جدید آماده می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها