بن‌بست در مذاکرات معارضان و شورای نظامی سودان

بن‌بست در مذاکرات معارضان و شورای نظامی سودان
جمعه 20 ارديبهشت 1398 - 14:27

ائتلاف معارضان سودانی از بن‌بست در مذاکرات با شورای نظامی برای انتقال قدرت به دولت مدنی خبر داد.

العالم- آفریقا

ائتلاف «قوی اعلان الحریة و التغییر» (گروه‌های خواهان آزادی و تغییر) تأکید کرد که قصد پاسخ به ملاحظات شورای نظامی انتقالی درباره طرح پیشنهادی شورای نظامی را ندارد.

یک منبع در ائتلاف گروه‌های خواهان آزادی و تغییر گفت که شورای نظامی به جای دعوت به جلسه مذاکرات درباره نقاط اختلاف، ترجیح داد که چند روز پیش در یک کنفرانس خبری دیدگاه خود را اعلام کند و سعی کرد که با این گروه معارضان را در مضیقه قرار دهد.

وی در مصاحبه با وبگاه «العربی‌الجدید» با اشاره به طفره رفتن شورای نظامی از نقاط محوری مربوط به تحویل قدرت به دولت مدنی، تصریح کرد که «گروه خواهان آزادی و تغییر تصمیم دارد در شرایط کنونی به این ملاحظات پاسخ ندهد».

«صدیق یوسف» عضو هیأت مذاکرات ائتلاف گروه خواهان آزادی و تغییر گفت که روند مذاکرات به طور کلی متوقف شده است و ائتلاف تا کنون هیچ دعوت جدیدی از شورای نظامی برای ادامه مذاکرات دریافت نکرده است.

وی افزود که «معارضان برای استمرار تحرکات و تشدید اقدامات خود آماده هستند».

تحصن هزاران سودانی در مقابل مقر فرماندهی ارتش سودان در خارطوم نیز همچنان ادامه دارد.

درخواست سازمان ملل برای انتقال مسالمت‌آمیز قدرت

«فرحان حق» سخنگوی سازمان ملل متحد همه طرف‌های سودان را به تلاش برای تضمین انتقال مسالمت‌آمیز قدرت و تحقق خواسته‌های ملت اعم از دموکراسی و توسعه فراخواند.

حق همچنین تأکید کرد که سازمان ملل خواهان اجرای گفت‌وگوی فراگیر برای پاسخ به نیازهای این مرحله است.

با وجود عزل «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان، تحصن معترضان سودانی در مقابل مقر فرماندهی ارتش این کشور همچنان ادامه دارد و معترضان خواهان انتقال قدرت از شورای نظامی به دولت مدنی هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها