مرور بازی‌های مهم امروز لیگ برتر؛

جنگ برای قهرمانی، سهمیه و بقا + جدول لیگ و زمان مسابقات

جنگ برای قهرمانی، سهمیه و بقا + جدول لیگ و زمان مسابقات
شنبه 21 ارديبهشت 1398 - 07:25

لیگ هجدهم به حساس‌ترین روزهای خود رسیده و هفته ماقبل پایانی با برگزاری ۸ دیدار هم‌زمان به پایان خواهد رسید.

العالم _ ایران / ورزشی

لیگ هجدهم در شرایطی به روزهای آخر خود رسیده است که ۴ تیم شانس قهرمانی دارند به جز ۴ تیم بالای جدول، تراکتورسازی نیز بخت کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را دارد.در انتهای جدول، تکلیف سقوط استقلال خوزستان به لیگ یک مشخص شده و دو تیم سپیدرود و نفت مسجدسلیمان جدال نفس‌گیری برای تعیین دیگر تیم سقوط‌کننده به لیگ یک دارند.



پرسپولیس-ماشین‌سازی تبریز:

پرسپولیس، صدرنشین این فصل، این فرصت را دارد که در همین هفته تکلیف قهرمانی را مشخص کند.این تیم در روزهای اخیر دچار افت شده و در ۵ بازی گذشته در لیگ و آسیا به پیروزی نرسیده و تنها ۲ گل زده است.سرخپوشان برای هت‌تریک در قهرمانی احتیاج به ۴ امتیاز دارد.

پدیده مشهد-سپاهان اصفهان:

این بازی آخرین تقابل تیم‌های بالای جدول در لیگ هجدهم است.سپاهان پس از پرسپولیس، جدی‌ترین مدعی عنوان قهرمانی است.هرچند که پدیده نیز شانس قهرمانی دارد ولی بیشتر تلاش این تیم معطوف به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.پدیده در ۶ بازی اخیر خانگی به ۵ پیروزی دست یافته و سپاهان در ۵ دیدار قبلی خارج از خانه تنها یک برد داشته است.

صنعت نفت آبادان-استقلال تهران:

استقلال در آخرین تلاش‌های خود برای قهرمانی، در آبادان به دیدار صنعت نفت آبادان می‌رود.جدال دو تیم در لیگ برتر هیچ وقت مساوی نشده است.صنعت نفت در بهترین روزهای تاریخ خود در لیگ برتر به سر می‌برد و برای نخستین بار موفق به ۴ پیروزی پیاپی شده است.استقلال بهترین تیم نیم فصل دوم است.

تراکتورسازی-پارس جنوبی:

تراکتورسازی تا ۴ هفته پیش مدعی جدی قهرمانی بود ولی این تیم در ۴ بازی گذشته تنها موفق به کسب یک امتیاز شد تا شانس قهرمانی این تیم به صفر برسد و سرخپوشان تبریزی تنها به دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باشد.پارس جنوبی در ۵ بازی اخیر خارج از خانه شکست خورده است.

ذوب آهن اصفهان-فولاد خوزستان:

این بازی از جمله دیدارهای این هفته است که طرفین انگیزه‌هایی نظیرقهرمانی، سهمیه یا بقا ندارند.ذوب آهن پس از موفقیت در آسیا به دنبال بهبود موقعیت خود در لیگ است.فولاد و ذوب‌آهن در جدول رده‌بندی در همسایگی هم قرار دارند.فولاد با ۳۷ امتیاز در رده ششم و ذوب آهن با ۳۶ امتیاز در رتبه هفتم جای دارند و جدال این دو تیم برای کسب جایگاه ششم خواهد بود.

استقلال خوزستان-سایپا:

دیگر بازی بدون حساسیت این هفته در اهواز برگزار می‌شود.استقلال خوزستان که سقوطش به لیگ یک قطعی شده به دیدار سایپا می‌رود که در هفته‌های پایانی لیگ علی دایی را از کار برکنار کرده است.

پیکان-نفت مسجدسلیمان:

نفت مسجدسلیمان در حال حاضر تنها یک امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد و هرگونه لغزش در ۲ دیدار باقیمانده می‌تواند به قیمت خداحافظی با لیگ برتر باشد.نفت مسجدسلیمان تنها تیم بدون پیروزی نیم فصل دوم است.۳ تقابل قبلی دو تیم در لیگ برتر در مجموع تنها یک گل داشته است.

سپیدرود-نساجی:

دربی شمال کشور در شرایطی برگزار می‌شود که نساجی دغدغه‌ای برای بقا ندارد ولی سپیدرود باید آخرین تلاش‌های خود را جهت ماندن در لیگ برتر انجام دهد.۲ سال پیش در چنین روزهایی سپیدرود در رشت با غلبه بر نساجی از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرد .حال برای ماندن در این مسابقات باید یک بار دیگر از سد این تیم عبور کند.

نود

پربیننده ترین خبرها