روزنامه سعودی شهدای سرشناس فلسطین را «تروریست» خواند

روزنامه سعودی شهدای سرشناس فلسطین را «تروریست» خواند
شنبه 21 ارديبهشت 1398 - 12:22

یک روزنامه سعودی در ادامه مخدوش کردن چهره مقاومت در منطقه و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، سرشناس‌ترین سران فلسطینی را که در مبارزه با رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند، تروریست خواند.

العالم _ عربستان سعودی

روزنامه سعودی «مکه» روز جمعه (دهم می) با انتشار لیستی چهل نفره، گروه اخوان المسلمین را ریشه گروه‌هایی مثل القاعده و داعش اعلام کرد و نوشت که سید قطب (اندیشمند مصری) از عوامل اصلی حادثه یازدهم سپتامبر سال 2001 است.

در گزارش این روزنامه آمده است که «گروه اخوان المسلمین که قدیمی‌ترین گروه ایدئولوژیک منطقه است، از طریق افکار رهبر خود سید قطب مبلغ جهادی خشن، الهام‌بخش بنیانگذار القاعده و از مسببان واقعی حادثه یازدهم سپتامبر (2001) یعنی حمله به دو برج تجارت جهانی و بسیاری از حوادث تروریستی دیگر است».

به ادعای این روزنامه سعودی، اسامه بن لادن (رهبر سابق القاعده)، ایمن الظواهری (رهبر فعلی القاعده)، ابوبکر البغدادی (رهبر فعلی داعش) متعلق به گروه اخوان المسلمین هستند قبل از آنکه نقش خود را در شبکه‌های تروریستی ایفا کنند و گروه‌های خشن افراطی مثل داعش امتداد ایدئولوژیک اخوان المسلمین هستند.

روزنامه مکه، گزارش خود را به مرکزی آمریکایی موسوم به «سی.ای.پی» منتسب کرده و نوشته، در حالی که آمریکا برای تروریستی اعلام کردن گروه اخوان المسلمین آماده می‌شود، وبسایت "پروژه مبارزه با افراطی‌گری جهانی" (CEP) ارتباطات ایدئولوژیک گروه اخوان‌المسلمین و گروه‌های تروریستی خشن مثل القاعده و داعش و النصره را مستند‌سازی کرده و گفته، جنبشی که در سال 1928 در مصر تأسیس و شاخه‌های آن در دنیا پراکنده شد، به شکل مستقیم بر سران تروریستی که از زیر عبای آن بیرون آمده‌اند، تأثیر گذاشته است.

«یاسر الزعاتره» روزنامه‌نگار و تحلیلگر فلسطینی (نزدیک به قطر و اخوان المسلمین) در واکنش طعنه‌آمیز به این خبر روزنامه مکه در توییترش نوشت، «بخوانید و لذت ببرید. نام چهل تروریست! از زنده‌ها و مرده‌ها از جمله شیخ شهید احمد یاسین. کسانی که طبق گزارش مرکزی آمریکایی که تا حالا اسمش را هم نشنیده‌ایم و فقط روزنامه‌ای به نام "مکه" آن را کشف کرده، از مکتب اخوان فارغ‌التحصیل شده‌اند. به نظر می‌رسد برخی در حال هذیان‌گویی هستند».

سرشناس‌ترین شهدای فلسطینی در لیست سعودی

در خبر روزنامه مکه، سرشناس‌ترین شهدای مقاومت فلسطین هم تروریست معرفی شده‌اند. شیخ «احمد یاسین» بنیانگذار جنبش حماس و عبدالعزیز الرنتیسی از سران مهم حماس که هر دو به دست رژیم صهیونیستی ترور شدند، در این لیست نام برده شده‌اند. نام محمد ضیف فرمانده کنونی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس که یکی از مهم‌ترین اهداف رژیم صهیونیستی برای ترور است، نیز در این لیست قرار دارد.

همچنین حسن البنا و سید قطب نیز به عنوان رهبران حقیقی گروه اخوان المسلمین نام برده شده‌اند. «یوسف القرضاوی» رئیس اتحادیه جهانی علماء مسلمانان (مقیم قطر)، محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر، شیخ عبدالمجدید الزندانی (یمنی مقیم عربستان سعودی)، در کنار اسامه بن لادن، ایمن الظواهری و ابوبکر البغدادی از دیگر نام‌های وارده در این لیست است.

روزنامه مکه ساعاتی پس از انتشار این خبر، آن را از خروجی و همچنین از صفحه توییتر خود حذف کرد و توضیحی در این خصوص نداد ولی احتمالا موج بزرگ اعتراض در فضای مجازی علیه این اقدام روزنامه سعودی که زیر نظر وزارت رسانه عربستان سعودی است، علت این اقدام روزنامه مکه باشد. برخی منابع خبری نوشته‌اند که این اقدام روزنامه سعودی شخصیت‌هایی را تروریست معرفی کرده که از معروف‌ترین عناصر مقاومت در مقابل اسرائیل هستند.

سه هفته پیش سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله در سخنرانی نیمه شعبان (به مناسبت سی‌اُمین سالروز تأسیس جمعیت «کشافة المهدی») اعلام کرد، کشتارهایی که داعش و امثال داعش در منطقه انجام می‌دهند، فکرشان وهابی است که از مدارس دینی عربستان سعودی در آمده است. اندیشه‌شان همان است که محمد بن سلمان اذعان کرد که آمریکا بعد از سال 1979 (پیروزی انقلاب اسلامی در ایران) از عربستان سعودی خواسته است که اندیشه وهابیت را در مقابل اسلامی طرح کنند که امام خمینی ارائه کرد. امروز آنها (آل سعود) همچنان پشت این‌ها (تروریست‌های تکفیری) ایستاده‌اند.

عربستان سعودی اسفند سال 1392 در بیانیه‌ای رسمی، نام اخوان المسلمین و حزب‌الله را در کنار گروه‌های تروریستی مثل داعش و جبهة النصره قرار داد و آنان را جزء لیست این کشور برای گروههای تروریستی اعلام کرد. به طور کلی پس از پیروزی محمد مرسی در انتخابات مصر و قدرت گرفتن اخوان المسلمین، عربستان سعودی، مقابله با این گروه را در همه کشورهای منطقه افزایش داده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها