عملیات انتحاری پهپاد یمنی در عسیر

عملیات انتحاری پهپاد یمنی در عسیر
يکشنبه 22 ارديبهشت 1398 - 11:36

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با پهپاد «قاصفk 2» عملیاتی هجومی علیه مواضع ائتلاف متجاوز در «عسیر» انجام دادند.

العالم _ یمن

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با پهپاد «قاصفk ۲» عملیاتی علیه تجمعات نیروهای متجاوز در «عسیر» انجام داد که منجر به کشته و زخمی شدن بسیاری از این نیروها شد.

بر اساس گزارش بخش اطلاع‌رسانی «الاعلام‌الحربی»، این علمیات پس از رصد دقیق اطلاعاتی نیروهای ائتلاف سعودی انجام شد.

یگان پهپادی یمن در ۲۴ ماه گذشته (آوریل) نیز عملیاتی مشابه علیه تجمع ائتلاف متجاوز در «الربوعه» عسیر انجام داد. استان عسیر در جنوب عربستان واقع شده و هم مرز با «باقم» در شمال استان صعده یمن است.

بر اساس این گزارش، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیاتی هجومی هم علیه مواضع ائتلاف در ورودی «علب» در نزدیکی عسیر داشت که طی آن تعدادی از متجاوزان کشته و زخمی شدند.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ نفر از نیروهای ائتلاف سعودی به ضرب گلوله تک‌تیراندازهای ارتش یمن کشته و زخمی شدند.

پهپاد انتحاری قاصف K۲ در ارتفاع ۱۰ متری بر فراز هدف منفجر می‌شود و ترکش‌های متعددی پخش می‌کند؛ منابع نظامی یمن می‌گویند که مساحت انتشار ترکش‌ها، ۸۰ متر طول و ۳۰ متر عرض دارد.

«یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن دی‌ماه سال گذشته (۱۳۹۷) در یک نشست خبری اعلام کرده بود که صنعت دفاعی این کشور، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در ساخت پهپاد کسب کرده است و سال جدید میلادی(۲۰۱۹) سال پهپادهای یمن خواهد بود.

وی گفته بود که «ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به انبار بزرگی از پهپادهای قاصف K۲ مجهز است و موشک‌های بالستیک مدرنی در اختیار دارد که در صورت تداوم تجاوز به یمن، از آن رونمایی خواهد کرد».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرده بود که «رادارها نمی‌توانند این پهپاد را رهگیری کنند و ما این توانایی را داریم که هر روز یک پهپاد تولید کنیم».

پربیننده ترین خبرها