نیروهای یمنی با این لقدام جلوی جنگ و خونریزی را گرفتند + فیلم

يکشنبه 22 ارديبهشت 1398 - 16:29

نیروهای یمنی در تلاش برای جلوگیری از خونریزی بیشتر و پیشبرد روند صلح در استان الحدیده دست به عقب نشینی یک جانبه از سه بندر استان الحدیده در غرب یمن زدند و هیئت سازمان ملل بر این عملیات نظارت می کنند.

العالم - یمن

پس از گذشت مدتی از توقف اجرای توافق سوئد، ارتش و کمیته های مردمی یمن با نظارت سازمان ملل اقدام به عقب نشینی از سه بندر الحدیده کردند. ناظران سازمان ملل با تجلیل از این اقدام بشردوستانه متعهد شدند که پشتیبانی کامل لوجستیکی را از این حرکت تأمین کنند و به نیروهایی که در این بنادر مستقر می شوند کمک کنند.

یکی از ناظران سازمان ملل در یمن گفت: ما از این اقدام شما تقدیر می کنیم و برای ارائه کمک های لازم در اجرای این توافقنامه تلاش می کنیم. ما پیش بینی می کنیم که این طرح در چهاردهم ماه جاری تکمیل شود.

محمد عیاش قحیم، استان دار الحدیده نیز گفت: ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از 4 سال محافظت و مراقبت، سه بندر در الحدیده را به وزارت کشور یمن و نیروهای گارد ساحلی تحویل دادند.

نیروهای گارد ملی، تابع وزارت کشور یمن با اعلام اینکه بنادر الحدیده، الصلیف و رأس عیسی را به طور کامل تحویل گرفته است، از اقدام قهرمانانه ارتش و کمیته های مردمی در اجرای گام اول از توافق سوئد و عقب نشینی یک جانبه تشکر کرد.

سرتیپ زید الوشلی، مدیر کل گارد ساحلی یمن، گفت: در اولین مرحله از اجرای توافق سوئد – که به طور یک طرفه اجرا می شود – بنادر الحدیده، الصلیف و رأس عیسی تحویل گرفته شدند.

سرگرد صادق الوجیه، مدیر دایره امنیت و اطلاعات بندر نفتی رأس عیسی اعلام کرد که گارد ساحلی سه بندر را در الحدیده تحویل گرفته است. وی همچنین بر آمادگی کامل برای ادای وظیفه تأکید کرد.

در شرایطی که ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران بدون توجه به اوضاع وخیم انسانی در الحدیده، به لجاجت خود ادامه می دهد، طرف یمنی جدیت خود را در اجرای این توافق ثابت کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها