کارشناس نظامی لبنانی: امنیت نظامی امارات ضعیف است

کارشناس نظامی لبنانی: امنیت نظامی امارات ضعیف است
دوشنبه 23 ارديبهشت 1398 - 15:24

کارشناس نظامی لبنانی گفت، حادثه فجیره نشان داد امنیت نظامی امارات ضعیف‌تر از امنیت پلیسی آن است.

العالم - لبنان

«الیاس فرحات» سرتیپ بازنشسته و کارشناس نظامی لبنان در گفت‌وگویی تلویزیونی با «المیادین» به بررسی حادثه یکشنبه (دیروز) در بندر «فجیره» امارات پرداخت.

وی گفت، با آغاز انتشار تصاویر (از حادثه) مقامات اماراتی نتوانستند این موضوع را پنهان نگه دارند. علی‌رغم امنیت پلیسی خوب امارات، این حادثه نشان داد امنیت نظامی این کشور در سطح امنیت پلیسی آن نیست.

فرحات ادامه داد، شرکت بندرهای دبی از مهم‌ترین بندرهای جهان است و امارات پس از این حادثه در تدابیر امنیتی خود تجدیدنظر خواهد کرد خصوصا اینکه خارجی‌های بسیاری مقیم این کشور هستند.

این کارشناس نظامی لبنان گفت: ایران گزینه‌های متعددی برای مقابله با هر مسأله غیرمنتظره‌ای دارد و آمریکا این را خوب می‌داند. واشنگتن می‌داند ایران شبیه هیچ کشور دیگری علی‌الخصوص کره شمالی نیست.

فرحات سپس تصریح کرد: نمی‌توان حضور آمریکا در عراق به علاوه پایگاه‌های این کشور در قطر، کویت، سعودی و ترکیه را دست‌کم گرفت؛ (اما) علی‌رغم سنگین بودن کفه ترازو به نفع آمریکا در موضوع توازن نظامی، ایران گزینه‌های دیگری در اختیار دارد که بارزترین آن بستن تنگه هرمز است.

وی سپس اعلام کرد: ایران قدرت هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی آمریکا و متحدان این کشور و در مقدمه آن اسرائیل را دارد. اگر ایران از ضربه‌ها نجات پیدا نکند مطمئنا دیگران نیز از ضربات ایران نجات پیدا نخواهند کرد. اکنون به دلیل توازن در خسارت‌هایی که به همه طرف‌ها وارد خواهد شد تصمیمی برای جنگ وجود ندارد؛ آمریکا قادر به تحمل هزینه بلند مدت باقی ماندن نظامیانش (در منطقه) و اقدامات نظامی نیست.

وزارت خارجه امارات شامگاه یکشنبه با صدور بیانیه‌ای به وقوع حادثه در بندر فجیره اذعان کرد. وزارت خارجه امارات اعلام کرد: «چهار فروند کشتی تجاری غیرنظامی از ملیت‌های مختلف، بامداد امروز، در نزدیکی آب‌های سرزمینی امارات در خلیج عمان، در ساحل شرقی نزدیک به امارت الفجیره و نزدیک به آب‌های منطقه‌ای و آب‌های اقتصادی امارات، هدف عملیات خرابکارانه قرار گرفت»

پربیننده ترین خبرها