زخمی شدن 10 تظاهرات‌کننده در پی تیراندازی نیروهای امنیتی سودان

زخمی شدن 10 تظاهرات‌کننده در پی تیراندازی نیروهای امنیتی سودان
سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 - 02:48

نیروهای امنیتی سودان با تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان مقابل ساختمان فرماندهی کل نیروهای مسلح در خارطوم پایتخت این کشور، 10 تن را زخمی کردند.

العالم-آفریقا

خبرگزاری رویترز از شنیده شدن صدای تیراندازی در مرکز خارطوم در پی درگیری نیروهای امنیتی و نیروهای شبه نظامی با تظاهرکنندگانی خبر داد که برخی معابر را بسته بودند.

کمیته مرکزی پزشکان سودان نیز در گزارشی اعلام کرد که نیروهای امنیتی روز دوشنبه به سوی معترضین تیراندازی کردند که بر اثر آن شماری زخمی شدند.

همچنین شورای نظامی انتقالی سودان اعلام کرد که یک افسر پلیس در جریان درگیری با معترضان در خارطوم کشته و 3 نظامی دیگر زخمی شدند.

تظاهرات مردم سودان علیه دولت'عمر البشیر' رئیس جمهوری مخلوع از 19دسامبر 2018 (28 آذر 97) ابتدا به خاطر افزایش قیمت نان آغاز شد اما به سرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و تظاهر کنندگان خواستار سرنگونی دولت وی شدند.

سرانجام، ارتش سودان 11 آوریل (22 فروردین ماه) در نتیجه اعتراضات چهار ماهه مردم این کشور، البشیر را از ریاست جمهوری خلع و شورای نظامی اعلام کرد که به مدت دو سال اداره امور را در دست می گیرد.

برکناری البشیر، مردم و احزاب مخالف را راضی نکرد و آن ها با ادامه اعتراضات خود خواستار واگذاری قدرت به غیر نظامیان هستند.

پربیننده ترین خبرها