درخواست امیر کویت از گارد ملی برای رعایت حداکثر احتیاط / تحولات منطقه خلیج فارس خطرناک است

درخواست امیر کویت از گارد ملی برای رعایت حداکثر احتیاط / تحولات منطقه خلیج فارس خطرناک است
سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 - 11:10

امیر کویت از نیروهای «گارد ملی» خواست تا با توجه به «تحولات خطرناک» در منطقه خلیج فارس حداکثر احتیاط را در پیش بگیرند.

العالم ـ آسیا

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، صباح الاحمد الجابر الصباح روز دوشنبه در سخنان خود در دیدار از مقر فرماندهی نیروهای گارد ملی، تحولات و رخدادهای جدید در منطقه را خطرناک دانست و از این نیروها خواست تا بسیار هوشیارانه به مسئولیت خود به خصوص در حمایت از موسسات عمومی و حفاظت از امنیت ملی و ثبات این کشور عمل کنند.
اظهارات امیر کویت ساعاتی بعد از اعلام محکومیت حادثه بندر الفجیره بیان شد. وی در تماس تلفنی با ولی‌عهد ابوظبی، «اقدامات مخرب» علیه کشتی‌های نفتکش در بندر فجیره در سواحل امارات را محکوم کرد.
گارد ملی یک سازمان نظامی کویت است که در سال 1967 تشکیل شده و با نیروهای مسلح و امنیت داخلی این کشور در صورت درخواست آنها در راستای دفاع از امنیت ملی این کشور عمل می کند.
به گزارش ایرنا، در دو هفته گذشته آمریکا پس از افزایش فشارها و تحریم ها علیه ایران، در اقدامی تنش زا و با ادعای ممانعت از صادرات نفت ایران، ناو جنگی «ابراهام لینکن» و بمب افکن های «بی 52» و قایق های نظامی خود را در آب های خلیج فارس مستقر کرده است.
وزارت خارجه امارات متحده عربی دیروز (دوشنبه) مدعی شد که چهار کشتی در نزدیکی آبهای منطقه ای این کشور در بندر الفجیره در دریای عمان مورد «اقدامات خربکارانه» قرار گرفته اند.
این وزارتخانه افزود که اقدامات مذکور هیچ خسارت جانی در پی نداشته است و این حادثه صبح روز یکشنبه در سواحل شرقی در نزدیک امارت فجیره رخ داد.
«خالد الفالح» وزیر انرژی، صنایع و منابع معدنی عربستان نیز مدعی شد که در این حادثه دو نفتکش سعودی نیز هدف 'عملیات خرابکارانه' قرار گرفتند.

پربیننده ترین خبرها