در گفتگو با العالم مطرح شد؛

انفجارات الفجیره دروغ های ترامپ را برملا کرد!

سه شنبه 24 ارديبهشت 1398 - 11:33

حسن شقیر نویسنده و کارشناس مسائل منطقه ای در برنامه مع الحدث شبکه العالم با اشاره به وقوع انفجار در بندر الفجیره امارات و لشکر کشی آمریکا به منطقه خلیج فارس و همچنین ادعای دونالد ترامپ مبنی بر فرآهم کردن امنیت برای کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: در یک لحظه دریافتیم که این امنیت چقدر شکننده است.

العالم - آمریکا

شقیر در گفتگو با العالم با بیان اینکه که امنیت منطقه باید با هماهنگی مردم آن برقرار شود، تصریح کرد: وقتی که از انفجارهای الفجیره و هدف قرار گرفتن نفت کش ها و همچنین بایکوت خبری و مخفی کردن آن سپس اعتراف به وقوع حادثه سخن می گوییم در واقع مشخص می شود که سران امارات دچار نوعی سردرگمی شدند.

شقیر در ادامه گفت: علی رغم لشکرکشی عظیم آمریکایی ها به منطقه و این امنیت ادعایی ترامپ برای کشورهای حاشیه خلیج فارس دیدیم که چگونه این امنیت مورد ادعا به سرعت فرو ریخت و چگونه عده ای ناشناس علی رغم وجود سیل عظیمی از نیروهای اطلاعاتی و نظامی توانستند به آن کشتی ها آسیب وارد کنند.

شقیر اضافه کرد: این مسئله نشان می دهد که امنیت منطقه فقط به دست مردم آن برقرار می شود و این نکته را ایران بارها به آن اشاره کرده است که اجازه بدهید که امنیت منطقه ای خود را با دستان خود برقرار کنیم، امنیت منطقه باید از داخل خود منطقه برقرار شود نه اینکه دولت هایی از هزاران کیلومتر بیایند و بخواهند برای امنیت ما تعیین تکلیف کنند.

پربیننده ترین خبرها