مخالفت دو گروه وابسته به حشد شعبی عراق با ادعای جدید آمریکا

مخالفت دو گروه وابسته به حشد شعبی عراق با ادعای جدید آمریکا
پنج‌شنبه 26 ارديبهشت 1398 - 19:21

دو گروه "اهل حق" و "النجباء" که وابسته به حشد شعبی عراق هستند، ادعای جدید واشنگتن را رد و اعلام کردند که چنین ادعایی "بهانه ای" بیش نیست.

العالم - عراق

آمریکا به تازگی ادعا کرده است که منافعش در عراق به خطر افتاده است و با همین ادعا اعلام کرد که کارمندان غیر ضروری خود را از عراق بیرون برده است.

آمریکا سهشنبه شب گذشته به همه کارکنان غیرضروری خود در سفارتش در بغداد و کنسولگری اش در اربیل دستور داد که به علت "افزایش روز افزون تهدیدها علیه منافع آمریکا" خاک عراق را ترک کنند.

نصر الشمری معاون نظامی گروه النجباء در مصاحبه با فرانس پرس گفت: واشنگتن امروز تلاش می کند که به هر بهانه ای در عراق و منطقه هیاهو و جار و جنجال به راه بیندازد.

الشمری افزود: آیا اگر ما بیانیه ای درباره آمریکا صادر کنیم، آنها (آمریکایی ها) این بیانیه را تهدید محسوب می کنند ولی اگر آمریکا دست به حمله ای بزند، این حمله تهدید نخواهد بود؟!

لیث العذاری رئیس دفتر سیاسی گروه "اهل حق" هم در مصاحبه با فرانس پرس گفت : اظهارات و اقدامات اخیر آمریکا که به تازگی با ایران درافتاده است، دامن زدن به جنگ روانی است.

آمریکا سال 2018 از توافق هسته ای با ایران خارج شد و آوریل 2019 نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در لیست گروه های تروریستی خود گنجاند که همین امر تنش میان واشنگتن و تهران را بیش از پیش کرد.

آمریکا به تازگی نیروها و تجهیزات نظامی بیشتری را به آب های خلیج فارس اعزام کرده است و در همین راستا یک ناو هواپیمابر، چند بمب افکن راهبردی از نوع بی – 52، یک کشتی جنگی دیگر و یک آتشبار از سیستم موشکی پاتریوت خود را در منطقه مستقر کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها