وزیر انرژی عربستان:

ذخایر نفت رو به افزایش است اما اوپک در صورت لزوم مداخله می‌کند

ذخایر نفت رو به افزایش است اما اوپک در صورت لزوم مداخله می‌کند
شنبه 28 ارديبهشت 1398 - 11:24

'خالد الفالح' وزیر انرژی عربستان سعودی روز شنبه گفت اوپک به نیازهای بازار واکنش نشان خواهد داد اما هنوز مطمئن نیست داده‌های جدید از کمبود نفت در جهان حکایت داشته باشد؛ به‌خصوص اینکه به نظر می‌رسد ذخایر نفت آمریکا در حال افزایش است.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، او که در جده و پیش از نشست وزرای نفت اوپک و کشورهای غیرعضو که قرار است روز یکشنبه برگزار شود سخن می‌گفت، به رویترز گفت اوپک درباره سطح تولیدات، تا اواخر ماه ژوئن تصمیمی اتخاذ نخواهد کرد.

دیدار آتی مقامات ارشد اوپک و کشورهای غیرعضو برای اتخاذ تصمیم درباره آینده سطح تولیدات قرار است در اواخر ماه ژوئن (اوایل تیر) برگزار شود.

وی افزود: «ما انعطاف‌پذیر خواهیم بود. ما همانند همیشه قصد داریم کار درست را انجام دهیم. ... مطمئن نیستم جهان با کمبود عرضه نفت مواجه باشد؛ اما ما تحلیل بازار را مد نظر خواهیم داشت. ما واکنش مناسبی خواهیم داشت و بازار از عرضه مناسبی بهره خواهد برد. تمامی نشانه‌ها حکایت از آن دارد که ذخایر نفت رو به افزایش است. داده‌های آمریکا را هفته به هفته رصد می‌کنیم و آنجا شاهد افزایش قابل توجه ذخایر هستیم. پس واضح است که ذخایری مازاد در بازار به چشم می‌خورد.»

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها