کاراکاس: آماده مذاکره با واشنگتن بر اساس احترام متقابل هستیم

کاراکاس: آماده مذاکره با واشنگتن بر اساس احترام متقابل هستیم
شنبه 28 ارديبهشت 1398 - 21:09

وزیر خارجه ونزوئلا در یک بیانیه اعلام کرد که دولت این کشور آمادگی دارد با آمریکا بر اساس اصل احترام متقابل مذاکره کند.

العالم - آمریکا

«خورخه آریزا» وزیر خارجه ونزوئلا در بیانیه روز جمعه خود اعلام کرد، در صورتی که آمریکا اصل احترام متقابل را مراعات کند، ونزوئلا برای مذاکره با این کشور آمادگی دارد.

بنا بر خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزیر خارجه ونزوئلا در یک بیانیه اعلام کرد: «اکنون زمان مناسبی برای دیپلماسی است. ما آماده بازگشت به دیپلماسی و نشستن در میز مذاکره و احترام گذاشتن به یکدیگر هستیم...دولت ونزوئلا برای ایجاد یک مکانیسم گفت‌و‌گو با دولت آمریکا بر مبنای احترام متقابل آمادگی دارد».

بیانیه وزیر خارجه ونزوئلا در حالی منتشر شده که «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور هم روز گذشته از مذاکرات دولتش با مخالفان داخلی خبر داده بود.

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که نمایندگان دولت به نروژ رفته‌اند تا در مذاکره با مخالفان، «به‌دنبال ایجاد دستور کاری مسالمت‌آمیز باشند».

اظهارات مقام‌های ارشد کاراکاس در حالی مطرح شده که علیرغم حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا از «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا برای سرنگونی دولت مادورو، واشنگتن در تحقق اهداف خود در ونزوئلا ناکام مانده است.

آمریکا از سوم بهمن ماه سال گذشته ضمن به رسمیت شناختن گوایدو به عنوان «رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا»، به انواع فشارهای سیاسی، اقتصادی و تهدید به گزینه نظامی دست زده است و همچنان به این اقدامات ادامه می‌دهد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها