پیشنهاد جدید ترزا می برای خروج از بن‌بست در مذاکرات برگزیت

پیشنهاد جدید ترزا می برای خروج از بن‌بست در مذاکرات برگزیت
چهارشنبه 1 خرداد 1398 - 08:24

پارلمان انگلیس تاکنون سه بار توافق ترزا می با اتحادیه اروپا را درباره برگزیت رد کرده است.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، 'ترزا می' نخست‌‌وزیر انگلیس با اذعان به بن‌بست در طرح خروج این کشور از اتحادیه اروپا، برگزیت، پیشنهاد تازه‌ای ارائه کرده است که احتمال برگزاری همه‌پرسی «دوم» درباره برگزیت هم در آن در نظر گرفته شده است.

وی در لایحه تازه تغییرات بیشتری را پیشنهاد کرده است، اما به نظر می رسد نمایندگان پارلمان همچنان در موضع خود در مخالفت با «توافق خروج» از برگزیت تاکید می‌کنند.

توافق ترزا می با اتحادیه اروپا در مورد برگزیت سه بار توسط پارلمان انگلیس رد شده است. می قرار است لایحه مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را که تصویب آن پیش از اجرای برگزیت الزامی است اوایل ماه ژوئن در پارلمان به رای بگذارد.

ترزا می سه شنبه ازنمایندگان پارلمان انگلیس خواست از لایحه او که در آن برگزاری همه‌پرسی دوم نیز دیده‌شده، حمایت کنند.

وی اظهار داشت: با اعتقاد کامل به نمایندگان پارلمان و احزاب می‌گویم: من مصالحه کرده‌ام و الان از شما می‌خواهم که مصالحه کنید.


نخست‌وزیر انگلیس افزود: مردم مسیر روشنی را پیش روی ما قرار داده‌اند، مردمی که قرار است ما آنها را نمایندگی کنیم. پس به من کمک کنید تا راهی پیدا کنم که بتوانم به این خواست مردم احترام گذاشته، کشور و سیاست را در مسیر تحقق آینده‌ای بهترکه همه ما خواهان آن هستیم، قرار دهیم.

با گذشت حدود سه سال از همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که حدود ۵۲ درصد به آن رأی مثبت دادند هنوز آینده این تصمیم سرنوشت‌ساز روشن نیست. آخرین مهلت تعیین‌شده از سوی اتحادیه اروپا برای اجرای برگزیت که قرار بود اواخر مارس امسال اجرا شود، روز ۳۱ اکتبر است.

به نوشته رویترز، ترزا می با پیشنهاد برگزاری همه پرسی دوم و دستیابی به توافق تجاری تازه به دنبال کسب موافقت حزب اصلی مخالف دولت یعنی حزب کارگر است.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر در این زمینه می‌گوید از «طرح توافق خروج» حمایت نمی‌کند. وی تصریح کرده است که لایحه تازه ترزا می تکرار موضع دولت انگلیس در خصوص خروج از اتحادیه اروپا است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها