امارات خواستار دخالت دیگر کشورها در تحقیقات بندر فجیره شد

امارات خواستار دخالت دیگر کشورها در تحقیقات بندر فجیره شد
چهارشنبه 1 خرداد 1398 - 18:04

دولت امارات امروز اعلام کرد که از پیوستن تعدادی از کشورهای دوست و برادر به تحقیقات جاری درباره حادثه اخیر در بندر فجیره استقبال می‌کند.

العالم - آسیا

وزارت خارجه امارات امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از پیوستن تعدادی از کشورهای دوست و برادر به تحقیقات جاری درباره حادثه اخیر برای چهار کشتی اماراتی، سعودی و نروژی در نزدیکی خلیج عمان و بندر فجیره، استقبال می‌کند.

طبق گزارش خبرگزاری امارات (وام)، در این بیانیه آمده است: «علاقه‌مندی شرکای بین‌المللی ما برای مشارکت در تحقیقات و تشریک مساعی، به بی‌طرفی و شفافیت (تحقیقات) و دستیابی به نتایج مطلوب کمک می‌کند و این همان چیزی است که دولت امارات عربی متحده نیز خواهان حصول آن است».

وزارت خارجه امارات همچنین در بیانیه خود آورده است که اجرای تحقیقات مشترک تأکیدی بر علاقه‌مندی جامعه جهانی برای حمایت از امنیت دریانوردی و فعالیت تجارت بین‌المللی و سلامت حمل‌ونقل سوخت و انرژی است.

امارات همچنین تأکید کرد که با پیوستن این کشورها، اجرای این تحقیقات ادامه خواهد داشت و نیاز به زمان دارد.

پیشتر یک مقام اماراتی گفته بود که «کارشناسان سعودی،‌ آمریکایی،‌ فرانسوی و نروژی در کنار دولت امارات عملیات مخرب علیه چهار کشتی در بندر فجیره را مورد بررسی قرار می‌دهند».

وزارت خارجه امارات یکشنبه هفته گذشته، ساعاتی بعد از تکذیب وقوع حادثه برای چند کشتی نفتکش در بندر فجیره، با صدور بیانیه‌ای به وقوع حادثه در این بندر اذعان کرد و گفت که «چهار کشتی هدف عملیات خرابکارانه» قرار گرفته‌ است.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها