فیلم بد رفتاری پلیس فرانسه با دانش آموزان، چالشی جدید برای مکرون

فیلم بد رفتاری پلیس فرانسه با دانش آموزان، چالشی جدید برای مکرون
پنج‌شنبه 2 خرداد 1398 - 22:38

انتشار ویدئویی از بدرفتاری پلیس فرانسه با چند دانش آموز بازداشت شده، چالشی جدید را برای دولت «امانوئل مکرون» رقم زده است.

العالم - اروپا

به گزارش پایگاه اینترنتی رونامه لوموند، به دنبال انتشار ویدئوی دستگیری 151 دانش آموز فرانسوی در ماه نوامبر سال گذشته، برخی از این دانش‌آموزان روایت خود را از این دستگیری و رفتار پلیس با آنها با رسانه‌ها در میان گذاشته‌اند.

از نوامبر سال گذشته تاکنون، این نخستین بار است که ویدئو در رسانه های اجتماعی فرانسه دست به دست می شود.

یکی از این دانش آموزان که شکایت او از پلیس در حال رسیدگی است در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «آنچه ما در این ماجرا شنیدیم بسیار بدتر از آن چیزهایی بود که می توان در ویدئو دید

این ویدئو نشان می دهد که دانش آموزان به دستور پلیس روی زمین زانو زده‌ و دستهایشان را پشت سرشان گذاشته ‌اند، تصویری که واکنش وسیعی در افکارعمومی فرانسه در پی داشت.

در همین ویدئو صدای پلیس را می شنویم که دانش آموزان بازداشت شده را با القاب زشت صدا می کنند.

همگی این دانش آموزان بازداشت شده عرب مقیم فرانسه هستند.

یکی از این دانش آموزان می گوید: 'ما 1‍5 نفر در سلولی که برای 5 نفر جا داشت، نگهداری می‌شدیم. ماموران پلیس‌ به ما می‌گفتند:‌ «هوی، عرب»، «هوی، سیاه». و نگهبان بازداشتگاه می‌گفت: اینجا شبیه باغ وحش توآوری (باغ وحشی در حومه پاریس) شده است.'

یکی دیگر از دانش آموزان نیز شهادت داده است که هنگامی که به دستور پلیس روی زمین دراز کشیده بود با باتوم مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

خانواده‌های این دانش آموزان، انجمنی با عنوان «انجمن دفاع از جوانان مانتوآ» تشکیل داده‌اند تا مبارزه خود علیه خشونت پلیس را هماهنگ کنند. آنها خواستار همبستگی وسیع علیه این خشونت سازماندهی شده هستند.

با این حال در 19 مه 2019، گزارش نظارتی پلیس درباره واقعه دستگیری دانش آموزان منطقه مانت-لا-ژولی ( Mantes-la-Jolie) در حومه پاریس، منتشر شد که می گوید پلیس هیچ اشتباهی انجام نداده و رفتار ناشایستی نداشته است.

در همین ارتباط، 'فردریک روله' رئیس اتحادیه آموزشی فرانسه هم گفته است این تصاویر برایش 'غیر قابل تحمل' بوده‌ است.

نوامبر (آبان - آذر) سال گذشته، بسیاری از شهرهای فرانسه صحنه تظاهرات دانش آموزان خشمگین این کشور علیه طرح اصلاحات آموزشی مکرون بود.

در خشونت هایی که در حاشیه اعتراضات در دو دبیرستان در مانت لاژولی رخ داد، در مجموع 150 نوجوان بازداشت شدند. والدین دانش آموزان، این بازداشت ها را اقدامی نامتناسب توصیف کردند.

در حالی که تنها چند روز به برگزاری انتخابات پارلمانی اروپا زمان باقی است و مکرون تمام تلاش خود را برای پیروزی حزبش در این انتخابات به کار گرفته است، انتظار می رود انتشار این تصاویر چالش جدیدی را برای او به همراه داشته باشد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها