دمشق استفاده از سلاح شیمیایی در لاذقیه را رد کرد

دمشق استفاده از سلاح شیمیایی در لاذقیه را رد کرد
شنبه 4 خرداد 1398 - 03:06

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که تبلیغات و اخبار منتشر شده درباره بکارگیری سلاح شیمیایی توسط ارتش در ریف لاذقیه دروغ محض است.

العالم-سوریه

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه جمعه شب به خبرگزاری رسمی این کشور اعلام کرد که این جنجال رسانه‌ای اقدامی ازسوی جوخه منافقان و دروغگویان غربی برای تهدید سوریه است.

وی که نامش در خبر ذکر نشده است، افزود: چنین بازی‌های رسانه‌ای نمی‌تواند، سوریه را از مبارزه با تروریسم باز دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: جمهوری عربی سوریه از ابتدا اطمینان داشت و دارد که این جنجال رسانه‌ای سازمان یافته و دروغ بافی ها برای اتهام زنی به سوریه درباره بکارگیری چنین سلاحی، تلاشی ناکام از سوی برخی کشورهای غربی و آمریکا برای کاهش فشارها بر مزدوران تروریست آنها در ادلب و به تأخیر انداختن پیشروی ارتش در این مناطق است.

وی اظهار داشت: سوریه تاکید می‌کند که این جنجال همه جانبه نمی‌تواند توقفی در روند مبارزه با تروریسم و پاکسازی همه خاک کشور از دست تروریست‌ها ایجاد کند.

گروه‌های تروریستی و رسانه‌های نزدیک به آنها ۱۹ می (۲۹ اردیبهشت) مدعی شدند که در شهرک کبانی در حومه لاذقیه ارتش سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده که به صورت قاطع از سوی دولت سوریه و ارتش این کشور این ادعا رد شد.

وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه اول خردادماه در بیانیه‌ای مدعی شد که قرائن حاکی از آن است که احتمالاً دولت سوریه طی روزهای گذشته از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

وزارت خارجه آمریکا افزود: قرائنی مشاهده شده که حاکی از استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی از جمله در حمله ادعایی ۱۹ می با گاز کلر است.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه تهدید کرد که اگر دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کند، واشنگتن و همپیمانانش به سرعت و به شکل مناسب پاسخ خواهند داد.

وزارت خارجه سوریه نیز پیش تر اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های نزدیک به تروریست‌ها را فاقد صحت خوانده بود و قویاً رد کرده بود.

پربیننده ترین خبرها