جزئیات برنامه های شبکه العالم در مناسبت های روز جهانی قدس، ارتحال امام(ره) و 15 خرداد

جزئیات برنامه های شبکه العالم در مناسبت های روز جهانی قدس، ارتحال امام(ره) و 15 خرداد
يکشنبه 5 خرداد 1398 - 07:47

شبکه العالم در مناسبت های روز جهانی قدس، ارتحال امام(ره) و 15 خرداد ویژه برنامه هایی را برای بینندگان خود ترتیب داده است.

العالم _ ایران / فرهنگی

شبکه العالم به مناسبت روز جهانی قدس با هفت تن از رهبران و شخصیتهای درجه یک فلسطینی و غیر فلسطینی گفتگو کرده که از شنبه چهارم اردیبهشت هر شب ساعت 23 به وقت مکه پخش شده است.

این سلسله گفتگوها به سیاست های ترامپ و معامله قرن که با هدف نابودی قضیه فلسطین و استیلای کامل صهیونیست ها بر تمام اراضی فلسطین است اشاره دارد و از نقش کلیدی مقاومت و راهپیمایی روز قدس و راهپیمایی های بازگشت در اراضی اشغالی در به شکست کشاندن سیاست های ترامپ و نتیناهو و هم پیمانان عرب آنها سخن می گوید.

همچنین شبکه العالم در هفته منتهی به روز جهانی قدس گلچینی از بهترین مستندهای تولیدی خود درباره بیت المقدس و تاریخ فلسطین و فعالیت های گروههای مقاومت در غزه و کرانه باختری را به نمایش می گذارد.

برنامه صبحگاهی صباح جدید نیز در روزهای منتهی به روز قدس میزبان گزارش ها و مهمانان ویژه خواهد بود تا درباره فلسطین و روز قدس صحبت کنند. در این ایام هنرمندان کاریکاتوریست با حضور در برنامه زنده صباح جدید با خلق تصاویر مرتبط هنرنمایی خواهند کرد.

کلیپ؛ آنونس و میان برنامه های گرافیکی از دیگر آیتم های کنداکتور شبکه العالم در هفته منتهی به روز جهانی قدس هفته است. در این ایام بطور ویژه اینفوگرافیک های جذاب با موضوع معرفی رهبران فلسطینی شهید از جمله عزالدین قسام، رنتیسی، فتحی شقاقی و شیخ احمد یاسین تولید و پخش خواهد شد.

در این ایام همچنین برنامه های شبکه العالم مانند مع الحدث، پانوراما، نوافذ و هشتگ رنگ و بوی فلسطین و روز قدس می گیرند. در برنامه نوافذ که میزگردی با حضور چهار شخصیت سیاسی و دانشگاهی است به ابعاد حقوق بین المللی و سیاسی معامله قرن و تاثیر آن بر معادلات منطقه اشاره شده و نقش آمریکا؛ کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و اروپا در پرونده فلسطین و تاریخ اعطای امتیازات به رژیم صهیونیستی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در این روزها بخش های خبری العالم نیز با اخبار و گزارشهای زنده از فلسطین، غزه و کرانه باختری این موضوع را بطور ویژه پوشش می دهند.

برنامه های روز جهانی قدس شبکه العالم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به اوج خود میرسد و با پوشش خبری 8 ساعته؛ با دعوت از کارشناسان برجسته و خبرنگاران داخلی و خارجی راهپیمایی روز قدس در اقصی نقاط جهان را منعکس، تحلیل و تفسیر میکنند.

بازتاب و تحلیل رسانه های خارجی از حضور و حمایت مردم از آرمان قدس و مردم فلسطین و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها از دیگر برنامه های شبکه العالم خواهد بود.

همچنین به مناسبت سالروز رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) مستند ویژه ارتحال به مدت 25دقیقه تهیه و تولید خواهد شد. حضور خلبان هلیکوپتر حامل پیکر امام(ره) در روز تشییع و دو تن از اعضای حفاظت از بیت امام خمینی از نقاط دیدینی این مستند است.

کارگردانی مستند 14 خرداد را محمدمعین مقامی و تدوین آن را عرفان فرجی برعهده داشته اند. محمدباقر علی از لنز دوربین جلیل قزوینه و سعید ایلپکی به روایت این مستند می پردازد. مستند ویژه ارتحال یکشنبه 12 خرداد روی آنتن شبکه العالم می رود.

همچنین از آنجا که نیمه خرداد یادآور آغاز قیام ملتی مومن و انقلابی در 15 خرداد 1342 است به همین مناسبت افنان المعمار در مستند 15 خرداد در مدت 25 دقیقه از زبان شاهدان عینی این حادثه تاریخی را روایت می کند. تهیه کننده و کارگردان این مستند محمدمعین مقامی و تدوینگر آن عرفان فرجی است.

پربیننده ترین خبرها