تشدید درگیری ها برای تسلط بر طرابلس پایتخت لیبی

تشدید درگیری ها برای تسلط بر طرابلس پایتخت لیبی
يکشنبه 5 خرداد 1398 - 22:33

با آغاز اقدامات ژنرال خلیفه حفتر در شرق لیبی برای پیشروی به داخل شهر که تحت تسلط دولت فایز السراج است، درگیری شدیدی در طرابلس پایتخت لیبی آغاز شد.  

العالم -لیبی

ساکنان پایتخت اعلام کردند ارتش حفتر برای پیشروی از فرودگاه پیشین واقع درمنطقه جنوبی به مرکز این شهر تلاش های جدیدی را آغازکرده، اما هیچ نشانه ای از پیشروی وجود ندارد.

در هفته های گذشته با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، شدت این درگیری ها کاهش یافته است .

گفتنی است این درگیری ها دستکم به کشته شدن 500 نفر و آواره شدن 75 هزار نفر و جناح بندی خانواده ها در این درگیری منجر شده است .

ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر، حدود دوماه پیش برای تسلط بر طرابلس حملاتی را آغاز کرد اما نتوانست به استحکامات دفاعی واقع در جنوب این شهر نفوذ کند.

درست زمانی که سازمان ملل از مذاکره برای آتش بس ناتوان است ، حفتر در مصاحبه ای با روزنامه "لو ژورنال دو دیمانش " فرانسه ، غسان سلامه فرستاده ویژه سازمان ملل را متهم کرد در درگیری لیبی، جانبدارانه برخورد می کند.

حفتر گفت : شاید دشمنان ما و حتی غسان سلامه به دنبال تجزیه لیبی باشند اما تا زمانی که من زنده هستم چنین چیزی محقق نخواهد شد، اظهارات سلامه غیرکارشناسانه است که پیشتر اینطور نبود،وی از یک میانجی بی طرف ، به یک میانجی جانبدار تبدیل شده است .

فرستاده سازمان ملل چندین روز پیش هشدار داده بود درگیری رسیدن به طرابلس فقط آغاز جنگی طولانی و خونین است ، وی خواهان اتخاذ اقدامات فوری برای توقف ارسال سلاح شد که درگیری کشور شعله ورتر می کند.

سلامه، همان موقع در برابر شورای امنیت بین الملل تاکید کرد لیبی در آستانه جنگ داخلی است که ممکن است به هرج و مرج یا تجزیه کشور منجر شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها