مادورو از عملیات خرابکارانه دشمن برای توقف ورود غذا و سوخت به ونزوئلا خبر داد

مادورو از عملیات خرابکارانه دشمن برای توقف ورود غذا و سوخت به ونزوئلا خبر داد
سه شنبه 7 خرداد 1398 - 15:13

رئیس‌جمهور ونزوئلا در یک اظهارنظر توییتری، از عملیات خرابکارانه دشمنان این کشور برای جلوگیری از ورود مواد غذایی و بنزین به کشورش خبر داد.

العالم - آمریکا

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا دوشنبه شب (به وقت کاراکاس) از تلاش ناکام هفته گذشته دشمنان این کشور به منظور انجام عملیات خرابکارانه برای ممانعت از ورود مواد غذایی و سوخت به ونزوئلا خبر داد.

بنا بر نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، رئیس‌جمهور ونزوئلا در پیامی توییتری نوشت: «هفته گذشته علیه ۱۰ تانکر (دارای مواد سوختی و بنزین) عملیات خرابکارانه انجام شد تا مانع رسیدن این تانکرها به ساحل ونزوئلا شوند. به هر حال، مشکل رفع شد و ما وضعیت را سر و سامان دادیم.»

نیکلاس مادورو همچنین خبر داد که تعداد دیگری از عملیات‌های خرابکارانه علیه کشتی‌های حامل مواد غذایی به مقصد ونزوئلا انجام شده است اما به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نکرد.

هر چند نیکلاس مادورو به نام عاملان این «حملات خرابکارانه» و کشورهای مسبب اشاره‌ای نکرده است اما او و دیگر مقام‌های ونزوئلایی، پیش از این بارها آمریکا و متحدانش را به دلیل تحریم‌های شدید، سرقت اموال ونزوئلا در خارج از این کشور و ادامه خصومت‌ها علیه دولت کنونی ونزوئلا آماج انتقادهای خود قرار داده بودند.

دولت آمریکا از سوم بهمن ماه ۱۳۹۷ تاکنون، ضمن به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا به عنوان «رئیس‌جمهور قانونی»، در حال انواع فشارها به دولت قانونی مادورو است و در این راه، ضمن اعمال انواع تحریم‌ها و فشارهای سیاسی، این کشور آمریکای لاتین را به اقدام نظامی هم تهدید کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها