فراخوان جنبش جهاد اسلامی برای راهپیمایی روز جهانی قدس

فراخوان جنبش جهاد اسلامی برای راهپیمایی روز جهانی قدس
سه شنبه 7 خرداد 1398 - 18:55

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه قدس قلب فلسطین، عربیت و اسلام است، خواستار مشارکت گسترده همه در راهپیمایی روز قدس این هفته شد.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی فراخوانی از فلسطینیان سرزمین‌های اشغالی و غزه خواست جمعه آینده در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور پرشکوهی داشته باشند.

به گزارش سایت شبکه المنار لبنان، «حمیل علیان»، از رهبران سیاسی این جنبش سه شنبه (هفتم خرداد) گفت که «قدس قلب فلسطین، عربیت و اسلام است و ما با همه توان خود از آن دفاع خواهیم کرد».

او بر ضرورت تحرک ملت‌های عربی و اسلامی در سرتاسر جهان برای حمایت از تاریخ و هویت اسلامی قدس تأکید کرد و گفت که بازپس‌گیری قدس تنها با رویارویی و مقاومت محقق می‌شود و همه گزینه‌های پیشنهادی برای حل مسئله سرزمین‌های اشغالی، عادی‌سازی روابط عرب‌ها با رژیم صهیونیستی و قانونی کردن تعامل با این رژیم محکوم به شکست است و هرگز قدس را آزاد نخواهد کرد. علیان همچنین تأکید کرد که از بین بردن نقشه صهیونیست‌ها در منطقه تنها با آزادسازی شهر قدس محقق می‌شود.

این مقام جنبش جهاد اسلامی افزود که روز قدس فرصت مهمی برای امت عربی و اسلامی، جهت وحدت و استفاده از همه توان خود برای حمایت از منطقه‌ است و این منطقه بدون قدس فرو خواهد پاشید.

علیان همچنین بر اهمیت این مسئله که جمعه آینده، روزی برای خروج ده‌ها میلیون نفر اعم از عرب، مسلمان و آزادگان جهان جهت حمایت از تاریخ و هویت اسلامی قدس است، تأکید و اظهار داشت: «صهیونیست‌ها در این سرزمین (فلسطین) نه جایی دارند و نه حقی دارند و همه وعده‌ها و تصمیمات دونالد ترامپ هرگز واقعیت‌های تاریخی را تغییر نخواهد داد».

وی ادامه داد: «مشارکت صدها هزار در روز جهانی قدس آن‌ها در قالب راهپیمایی‌ها حق بازگشت پیروزی‌‌ای برای خدا و رسول خدا (ص) و قبله اول مسلمانان است».

جمعه هفته آینده مصادف است با شصتمین راهپیمایی بزرگ حق بازگشت و شکست محاصره غزه است، از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در پی اعتراض فلسطینیان به اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر فلسطینی آغاز شد و چند هفته پیش،‌ وارد دومین سال خود شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها