سه حمله ترکیه به «پ.ک.ک» در شمال عراق طی سه روز

سه حمله ترکیه به «پ.ک.ک» در شمال عراق طی سه روز
چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 12:29

جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه صبح امروز برای سومین بار طی سه روز، به پایگاه شبه‌نظامیان پ.ک.ک در هاکورک در شمال عراق حمله کردند.

العالم - ترکیه

در ادامه عملیات‌های برون مرزی و «ضد تروریستی» ترکیه علیه گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) جنگنده‌های این کشور مواضع این گروهک را در کوهستان قندیل عراق بمباران کردند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور صبح امروز (چهارشنبه) تعدادی از اهداف متعلق به پ.ک.ک شامل پناهگاه‌ها و انبارهای تسلیحات در مناطق «هاکورک» را نابود کردند.

بر اساس گزارش‌های اولیه، حداقل ۶ عضو پ.ک.ک درپی عملیات جنگنده‌های ترکیه موسوم به «چنگال» (Claw) از پای درآمدند. شاهدان در نزدیکی محل عملیات نیز تصویر زیر را منتشر کرده‌اند.

این سومین حمله هوایی ترکیه به شمال عراق طی سه روز اخیر بوده است.

نیروی هوایی ترکیه از جولای ۲۰۱۵ و درپی شکسته شدن توافق آتش‌بس موقت بین آنکارا و پ.ک.ک، مواضع این گروه در شمال منطقه کردستان عراق و کوهستان قندیل را به تناوب بمباران کرده است.

گروه پ.ک.ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سر گرفت. این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از ۴۰هزار نفر، که بیشتر از آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۳۰ ساله کشته شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها