آکار: به هماهنگی با روسیه درباره آتش‌بس در ادلب ادامه می‌دهیم

آکار: به هماهنگی با روسیه درباره آتش‌بس در ادلب ادامه می‌دهیم
چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 18:58

وزیر دفاع ترکیه گفت که «به ارتباطات خود با روسیه برای تحقق امنیت و برقراری هر چه سریعتر آتش‌بس در ادلب ادامه می‌دهیم».

العالم - ترکیه

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت که همکاری آنکارا با روسیه برای تحقق امنیت و برقراری آتش‌بس در ادلب در سریعترین زمان ممکن، ادامه خواهد داشت.

آکارا افزود:«عملیات "چنگال" در منطقه هاکورک واقع در شمال عراق با هدف نابودی کامل تروریسمی است که کشور ما را از این منطقه تهدید می‌کند، صورت می‌گیرد».

وی در ادامه اظهاراتش به عملیات صبح امروز نیروهای ترکیه‌ای در منطقه هاکورک واقع در شمال عراق اشاره کرد و گفت که «سربازان ترکیه‌ای صحنه درگیری با تروریست‌های مستقر در منطقه هاکورک را ترک نمی‌کنند، مگر اینکه پایگاه‌های آنها ویران کرده باشند».

وزیر دفاع ترکیه با اشاره با حملات اخیر نیروهای آن به مواضع تروریست‌ها در شمال عراق گفت که این اولین باری است که مواضع تروریسم در قندیل،‌ آسوس، و دیگر مناطق شمال عراق با استفاده از سلاح‌های کاملا بومی هدف قرار گرفت.

این اظهارات آکارا ساعاتی پس از عملیات نیروهای ترکیه‌ای در شمال عراق عنوان شد. جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه صبح امروز برای سومین بار طی سه روز، به پایگاه عناصر پ.ک.ک در هاکورک در شمال عراق حمله کرده بودند.

در ادامه عملیات‌های برون مرزی و «ضد تروریستی» ترکیه علیه گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) جنگنده‌های این کشور مواضع این گروهک را در کوهستان قندیل عراق بمباران کردند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور صبح امروز (چهارشنبه) تعدادی از اهداف متعلق به پ.ک.ک شامل پناهگاه‌ها و انبارهای تسلیحات در مناطق «هاکورک» را نابود کردند.

پربیننده ترین خبرها