جیمز جفری:‌ تحولات ادلب، نه فقط سوریه بلکه کل منطقه را تهدید می‌کند

جیمز جفری:‌ تحولات ادلب، نه فقط سوریه بلکه کل منطقه را تهدید می‌کند
چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 23:11

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه گفت آنچه در ادلب رخ می‌دهد، تهدیدی علیه منطقه است.

العالم - سوریه

«جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه چهارشنبه شب درباره تحولات سوریه و مشخصا ادلب و ایران اظهار نظر کرد.

وی گفت «آنچه در ادلب رخ می‌دهد، فقط سوریه را تهدید نمی‌کند، بلکه کل منطقه را در معرض خطر قرار می‌دهد».

جیمز جفری به تهدیدات ایران علیه منافع آمریکا در منطقه اشاره کرد و گفت که «ما نگران آن هستیم که نیروهای ایران در خارج از سوریه، همپیمانان ما در منطقه را هدف قرار دهند».

جیمز جفری در ادامه به رویداد دروغین وقوع حمله شیمیایی در لاذقیه اشاره کرد و گفت که «اگر مشخص شود که دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، ما تدابیری را اتخاذ خواهیم کرد».

این در حالی است که وزارت خارجه سوریه اخیرا ضمن رد اخبار منتشر شده درباره استفاده ارتش این کشور از تسلیحات شیمیایی در حومه لاذقیه گفته که «این خبرها عاری از صحت و بی پایه و اساس است و گروه‌های تروریستی و برخی رسانه‌های وابسته به آنها یک خبر جعلی و دروغین در مورد استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهرک کبانی واقع در حومه لاذقیه، منتشر کرده‌اند».

وزارت خارجه سوریه افزود: «فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه این خبرها را به طور کامل تکذیب و تاکید می‌کند که این خبرها عاری از صحت و بی‌پایه و اساس است».

از سوی دیگر،سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه گذشته گفته بود «دولت این کشور هنوز درباره وقوع حمله شیمیایی در سوریه به جمع‌بندی نرسیده است».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه مدعی شده، دولت این کشور گزارش‌های متعددی درباره وقوع حمله شیمیایی در سوریه دریافت کرده، اما هنوز در این خصوص به جمع‌بندی نرسیده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها