معاون پارلمان فلسطین خواستار تحریم نشست اقتصادی معامله قرن در بحرین شد/ غزه همزمان با نشست بحرین میزبان نشست گروه های فلسطینی باشد

معاون پارلمان فلسطین خواستار تحریم نشست اقتصادی معامله قرن در بحرین شد/ غزه همزمان با نشست بحرین میزبان نشست گروه های فلسطینی باشد
پنج‌شنبه 9 خرداد 1398 - 09:33

معاون اول رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین با تاکید بر لزوم تحریم نشست اقتصادی معامله قرن در بحرین، برگزاری یک نشست در غزه همزمان با این مراسم را خواستار شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

احمد بحر روز گذشته در نشست مجلس قانونگذاری فلسطین تاکید کرد: متأسفانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با حمایت برخی نظام‌های توطئه گر عربی به دنبال اجرای بخش سیاسی معامله قرن بود اما با مخالفت و مقاومت سرسختانه فلسطین روبه رو و گام‌های آنان متزلزل و موجب شد محاسباتشان بر هم بخورد از همین رو اکنون در تکاپوی اجرای بخش اقتصادی این معامله است.

وی تلاش برای عملی کردن بخش اقتصادی معامله قرن را به مثابه فراهم کردن زمینه اجرای بخش سیاسی آن دانست و اظهار داشت: این کار از طریق نشست بحرین در اوخر ماه آینده میلادی صورت خواهد گرفت و در آن راهکارهای عملی اجرای بخش اقتصادی معامله قرن ترسیم خواهد شد.

بحر همه فلسطینی‌ها را به تحریم این نشست و اعلام برائت از همه مفاد آن فراخواند و از بحرین که میزبان این نشست است، خواست آن را ملغی اعلام کند چرا که معامله قرن به دنبال حذف قضیه فلسطین است.

وی همچنین برگزاری نشست ملی در غزه همزمان با نشست بحرین و با حضور گروه های فلسطینی و نهادها و اتحادیه‌ها و شخصیت‌های مختلف آن را خواستار شد و گفت دستور کار این نشست باید بررسی وحدت ملی و تعهد به اصول ثابت فلسطین و اعلام راهبرد ملی برای مقابله با معامله ترامپ باشد.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس قانون گذاری فلسطین در نشست روز گذشته خود ضمن اعلام مخالفت با تمام جزئیات طرح موسوم به "معامله قرن" تاکید کردند این طرح نقض خطرناک قانون بین المللی است که حقوق ملت فلسطین و پیش از همه حق بازگشت و تعیین سرنوشت آنان را تأیید کرده است، از همین رو اتخاذ یک راهبرد ملی برای مقابله با آن ضروری است.

طرح ضد فلسطینی معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، ملحق کردن شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه 'ابودیس' به عنوان پایتخت فلسطین است. این طرح با واکنش‌های شدیدی از سوی مسلمانان و فلسطینیان روبه رو شد.

پربیننده ترین خبرها