فراخوان محافل بین المللی و منطقه ای برای شرکت در حماسه روز جهانی قدس+فیلم

پنج‌شنبه 9 خرداد 1398 - 12:21

شخصیت ها و محافل رسمی و مردمی در ایران و فلسطین خواستار مشارکت در راهپیمایی روز جهانی در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان شدند؛ گروه های فلسطینی و طرف های منطقه ای و بین المللی نیز خواستار قیام در این روز برای دفاع از تاریخ و هویت قدس شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

روز جهانی قدس از اهمیت بسیاری در اندیشه امام خمینی (ره) برخوردار است و اعلام این روز برای این بود که مسأله فلسطین همواره به عنوان اولین و محوری ترین مسأله مسلمانان در اذهان ثبت شود و خیل عظیم دعوت به شرکت در این مراسم در سطح منطقه و بین المللی برخاسته از همین اهمیت است.

حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور ایران مردم را به مشارکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه رمضان دعوت کرد.

وی گفت ملت ایران با مشارکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس حمایت خود را از همه ملت های مظلوم به خصوص ملت مظلوم فلسطین اعلام می کند.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز با تأکید بر حمایت ایران از ملت فلسطین خاطرنشان کرد که قدس متعلق به فلسطین و ملت فلسطین است.

مراجع و نهادهای رسمی و مردمی در ایران نیز خواستار مشارکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس شدند و اعلام کردند که این روز نقطه عطفی در روند آزادسازی این شهر خواهد بود.

در فلسطین نیز شورای عالی ملی تظاهرات بازگشت و شکست محاصره با تأکید بر ادامه تظاهرات خود تا تحقق همه اهداف، خواستار مشارکت همگانی در راهپیمایی روز جهانی قدس شد.

گروه های مختلف فلسطینی از ملت های عرب و مسلمان در سراسر جهان خواستند برای دفاع از تاریخ و هویت قدس در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند.

شیخ محمد حسین، مفتی قدس و دیار فلسطین نیز خواستار آن شد که روز جهانی قدس، در عمل به روزی تبدیل شود که در آن وظیفه مسلمانان اعم از دولت ها و ملت ها در قبال قدس به آنها یادآوری شود.

در بحرین علمای دین از ملت این کشور خواستند در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند. آنها بر ضرورت آمادگی روانی و خودسازی برای ادای تکلیف شرعی در دفاع از اسلام در این مقطع سرنوشت ساز تأکید کردند.

پربیننده ترین خبرها