راه پیمایی های مردمی در تونس جهت آمادگی برای روزجهانی قدس

راه پیمایی های مردمی در تونس جهت آمادگی برای روزجهانی قدس
پنج‌شنبه 9 خرداد 1398 - 19:19

فعالان استان بنزرت واقع در شمال تونس،برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین و بزرگداشت روز جهانی قدس راه پیمائی برگزار کردند.

العالم – تونس

شرکت کنندگان در این راه پیمایی ، با طرح های اشغالگران جهت حذف مساله فلسطین و سیاست های امریکا برای تصویب معامله قرن با همدستی برخی از کشورهای عربی مخالفت کردند.

استان بنزرت تونس شاهد راه پیمائی مردمی با پرچم تونس و فلسطین در خیابان های شهر برای بزرگداشت روزجهانی قدس و مخالفت با کنفرانس بحرین بود.

امریکا اواخر ماه آتی به عنوان مقدمه ای برای معامله ننگ و عار خواهان برگزاری کنفرانسی در بحرین شد..

"صلاح الدین مصری "رئیس انجمن تسامح تونس در گفت وگو با شبکه العالم اظهارداشت :عربستان،آمریکا و صهیونیست ها پس از شکست تلخ و شدید در سوریه ، در صدد ارائه ابتکاری با معامله قرن و از طریق کنفرانس بحرین در 25 ژوئن هستند امروز مردم تونس وروز دیگرمردم دیگر کشورها به آزادسازی قدس و پایتختی قدس برای فلسطین تا ابد ، آری خواهند گفت.

شعار این راه پیمائی " به سوی قدس " بود و شرکت کنندگان سیاست های اشغالگران در قبال ملت فلسطین و تلاش های ظالمانه امریکا و کشورهای عربی برای حذف این مساله را محکوم کردند.

"محمد علی خمیله " یکی از فعالان سیاسی استان بنزرت در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: ما در تونس به نقش خود در حمایت از ملت فلسطین و مقابله با حملات آمریکا و صهیونیست ها برای محو این مساله، عمل می کنیم وماموریتمان این است که اجازه حذف مساله فلسطینی را نمی دهیم،این مساله را همواره زنده نگاه خواهیم داشت.

بزرگ داشت این مساله و نشاندن آن در ذهن نسل های بعدی وظیفه ای مقدس است و بدین ترتیب شرکت کنندگان با راه پیمائی های هنری پس از این راه پیمائی، مشعلی برای کودکان مقاومت روشن می کنند.

"خالد بوجمعه " رئیس انجمن تسامح تونس در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت : جوانان ، زنان و کودکان ما به فلسطینیان می گویند که ما دراین مساله همراه شمائیم و فلسطین و فلسطینیان و مشکلات آنان و قدس و زندانیان محبوس در زندان های صهیونیستی را فراموش نخواهیم کرد.

حاضران بار دیگراز پارلمان خواستند عادی سازی رابطه با رژیم صهیوینستی را از مصادیق جنایت بداند.

پربیننده ترین خبرها