اجلاس مکه و مظلومیت سعودی ها!

اجلاس مکه و مظلومیت سعودی ها!
جمعه 10 خرداد 1398 - 19:19

«عربستان دولتی مظلوم است و همواره از سمت "حوثی ها و ایران" هر ساعته مورد هجوم و تخریب قرار می گیرد، این مسئله ای است که نظام سعودی از طریق اجلاس مکه و امپراطوری رسانه ای خود دنبال آن است»!

العالم - تحلیل روز

در صحنه ای دراماتیک و تئاتر گونه «ترکی المالکی»، سخنگوی ائتلاف سعودی - اماراتی روی باند فرودگاه مکه ایستاده و برای مهمانان محمد بن سلمان از "خطر حوثی" برای مکه مکرمه و از "تجاوز" حوثی- ایران ضد عربستان با به نمایش گذاشتن بقایای اشیایی که وی آنها را بقایای موشک های یمنی و پهپاد ها و اسلحه های سبک آنها دانست، سخن گفت.

این نمایش اولین بار نیست که اجراء می شود، عربستان در سال گذشته با لیست خود به واشنگتن و نیویورک رفته و در آن زمان «نیکی هیلی»، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل ماموریت توضیح این نمایشنامه را برای رهبران جهان و نمایندگان آنها در شورای امنیت و سازمان ملل بر عهده داشت.

سعودی‌ها برای تبلیغ این سناریو که به منظور تشریح کردن آنچه آنها "تجاوزات ایرانی و حوثی" خواندند، صدها میلیون دلار خرج کردند و ریاض امیدوار است که این اجلاس به بهتر شدن وجه عربستان که بعد از جنگ غیر انسانی و غیر اخلاقی یمن و استفاده از خشونت مفرط علیه مردم بیگناه و ارتکاب جنایت های بی شمار به طور کامل در بین ملت های عربی و اسلامی از دست داده است، کمک کند.

همچنین ریاض تلاش دارد که عامل دین را در جنگ به کار گیرد و خود را نماینده اسلام و جهان عرب معرفی کرده و "حوثی ها" را در حال جنگ با مقدسات اسلام در مکه مکرمه جلوه بدهند و اینکه آنها با موشک های خود خاک عربستان را هدف قرار می دهند و حملاتی که مراکز اقتصادی آنها را هدف قرار می دهد در واقع تمامی اعراب و مسلمانان را هدف قرار داده چراکه خود را نماینده رسمی آنها می داند.

ایجاد جو روانی دروغین و رواج دروغ و شایعه که عربستان در پی تعمیم آن به همه است بر این نکته استوار است که خود را مظلوم جلوه داده و به دنیا بگوید که آنها در معرض حملات و تجاوز قرار دارند و در جنگی که خودشان بر ضد یمن شروع کرده اند و همچنان بر ادامه آن حتی در صورت قتل یک سوم مردم یمن پافشاری می کنند در واقع در حال دفاع از خود می باشند!

نکته قابل توجه در این نمایش مضحک که نظام سعودی آن را ساخته و پرداخته است این است که مالکی امروز در فرودگاه مکه خبردار ایستاده تا برای رهبران جهان شرح دهد که هواپیماهای کشورش که روزانه ده ها بار یمنی ها را بمباران می کنند و جنایت هایی را علیه آنان مرتکب می شوند، انتظار دارند که از آسمان گل بر سر آنها بریزند!

ضمن اینکه مالکی و نظام سعودی فراموش کرده اند که آنان بودند که جنگ را شروع کرده اند و فقط آنها هستند که می توانند از طریق توقف جنگ و ایجاد راه حل های منطقی برای این نبرد درد و رنج مردم یمن را متوقف کنند.

حتی اگر اعراب و مسلمانان درخصوص ادعای سعودیها اهمیتی نشان دهند که چرا کشورشان مورد هجوم ارتش و کمیته های مردمی در یمن قرار می گیرد طبعا باید خود سعودی ها بدانند که نتیجه این جنگ ها جز کشتار و خرابی برای آنها چیزی در بر ندارد و توپ آتشینی که سعودی ها در حال هُل دادن آن هستند روزی به سوی خودشان باز می گردد و همان گونه که قبلا اتفاق افتاد به خانه های آنها خواهد رسید و در آن روز نمی توانند از آن فرار کنند هر چند از اموال و حمایت های خارجی بهره مند باشند در نهایت سرنوشتی مثل مردم یمن بر آنها رخ خواهد داد که می گفت. بی شک آن چیزی که عربستان در پی نمایش دادن آن به عنوان خرابی های وارد شده به کشورشان است و سعی در تبلیغ آن بعد از چهار سال اصرار خود در جنگ یمن دارند قطره ای از ان خرابی که به یمن وارد کردند محسوب نمی شود.

و اگر شمار محدودی از اقتصادی و نظامی انها مورد هجوم یمنی ها قرار گرفته است آنها در واقع یمن را از پایه و اساس نابود کرده اند و بنا به گفته سازمان ملل 30 سال آن را به عقب برگرداندند.

و اگر عدد کشته های غیر نظامی آنها از انگشتان دست تجاوز نمی کند، تعداد قربانیان یمنی بر اساس آمار سازمان ملل عدد 300 هزار شهید و زخمی را به دلیل تجاوز و محاصره همه جانبه چهار ساله را ثبت کرده است. بنا بر این مظلوم نمایی در مقایسه با بلایی که بر سر یمن آورده اند امری غیر واقعی و غیر قابل توجیه است و امری عجیب است که هیچ کس آن را باور نمی کند.

هر چقد که دروغ بگویند و جو رسانه ای ایجاد کنند و سران آل سعود بر آن اصرار بورزند ما آنها را دعوت می کنیم که رهبران جهان عرب را برای سفر به صنعا و مشاهده آن چیزی که بر سر یمن و یمنی ها آورده اند مشاهده کنند. ببیند که چه خرابی را به بار آورده اند و بزرگترین رنج انسانی در جهان را با جنگ غیر مشروع خود در یمن به بار آورده اند یا اینکه بیایند و کمیته ای بین المللی برای اطلاع از حجم خرابی ها در یمن و عربستان در جریان این جنگ تشکیل دهند چرا که حق یمنی هاست که به این تجاوزات در حد توان خود پاسخ دهند.

تحریک احساسات مردم جهان اسلام و اعراب از طریق تبلیغ هدف قرار گرفتن مکه از سوی مردم یمن با توجه به اصالت عربی و اعتقاد اسلام یمنی ها که همه به آن شهادت می دهند، مسئله ای غیر قابل باور و غیر منطقی است و ایضا ترویج خطر ایران و حمایت ایران از ارتش و کمیته های مردمی یمن در سایه دخالت سعودی ها در یمن و حملات آنها به مردم و ارتکاب جنایت های بیشمار هم مسئله ای است که خود یمنی ها قبل از اعراب آن را قبول ندارند.

همانگونه که این سیاست اشتباهی است که عربستان برای سرپوش گذاشتن بر جرایم خود در یمن به کار می برد و برای انها هیچ سودی ندارد و بلکه به دخالت های بیشتر آمریکایی ها در امور آنها و مصادره کردن حق تصمیم گیری به نفع آمریکا منجر خواهد شد. پذیرفته نیست که عربستان یمنی ها را به نام مبارزه با ایران به خاک و خون بکشد جایی که باید سعی می کرد با توقف جنگ و تنش در منطقه منافع همه را تامین کرده و صلح را به منطقه بازگردانده و از ورود به رقابت ها و جنگ های جدید که آمریکایی ها و غرب بیشتر از آل سعود از ان استفاده می کنند اجتناب می کرد.

در پایان باید بر این نکته تاکید کنیم که نمایش عربستان و صحبت از مظلومیت و تجاوز بر ضد آنها این حقیقت روشن را پنهان نمی کند و چهره تروریستی آل سعود را که همگان آن را شناخته اند تطهیر نمی کند و امروز عربستان در نزد یمنی ها و امت اسلام و جهان عرب منفورتر شده است. استمرار جنگ در یمن بر شدت التهاب آتشی که آل سعود با آن بازی می کند خواهد افزود و هر چند این اجلاس برگزار شود و نمایش های آن بیشتر شود، خرابی های بیشتری برای آن به بار می آورد. آیا ریاض از ندای عقل و منطق اجابت می کند و از قتل آدم کشی یمنی ها دست می کشد؟ آیا به جاده صلح بر می گردد؟ سوالی است که هر عرب و مسلمانی باید قبل از شنیدن اخبار و نتایج این نشست ها به آن پاسخ دهد و درست نیست که جلاد با قربانی یکسان شوند.

عبدالرحمن راجح - العالم

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها