حمله تازه لابی صهیونیسم علیه نهاد برگزار کننده راهپیمایی روز قدس در لندن

حمله تازه لابی صهیونیسم علیه نهاد برگزار کننده راهپیمایی روز قدس در لندن
جمعه 10 خرداد 1398 - 17:59

کمتر از دو روز مانده به راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن، یک اندیشکده انگلیسی با گرایش‌های صهیونیستی حملات تازه‌ای را علیه برگزار کننده این آیین انقلابی صورت داد.

العالم ـ اروپا

اندیشکده «هنری جکسون» در گزارشی، کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس را به حمایت از گروه‌های افراطی و تروریستی متهم کرده و مدعی شده پلیس ضد تروریسم بایستی درباره عملکرد این سازمان تحقیق کند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن که روز یکشنبه برگزار می‌شود، امسال برخلاف سال‌های گذشته از مقابل وزارت کشور انگلیس آغاز خواهد شد. تظاهرات کنندگان سپس از مقابل پارلمان و وزارت امور خارجه انگلیس عبور کرده و روبروی دفتر نخست‌وزیری تجمع خواهند کرد.

این اندیشکده انگلیسی، کمیسیون حقوق بشر اسلامی را نهادی طرفدار ایران معرفی کرده که هرساله راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن را به عنوان یکی از آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و در راستای محکومیت صهیونیسم و رژیم اسرائیل، سازمان‌دهی می‌کند.

«اما فاکس» نویسنده گزارش «هنری جکسون» مدعی شده که شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی، پرچم حزب‌الله را به اهتزاز درآورده و سخنرانان مطالبی را علیه دین یهود مطرح می‌کنند.
او همچنین بدون اشاره به جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی، اتهاماتی علیه مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی وارد کرده و مدعی شده که وی در سخنانی، در دفاع مردم مظلوم فلسطین علیه متجاوزان صهیونیستی حمایت کرده است.

«فاکس» در این گزارش ادعا کرده است: رویکرد کمیسیون حقوق بشر اسلامی به حدی افراطی است که به نظر من پلیس باید درباره آن‌ها تحقیق کند. درعین‌حال آن‌هایی که درگذشته از این گروه حمایت می‌کردند بایستی فوری از آن فاصله بگیرند و آن‌ها را از درجه اعتبار ساقط کنند.

درواقع می‌توان گفت براثر همین فشارها بود که «ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس بهمن‌ماه گذشته حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد و مدعی شد که حزب‌الله به اقدامات خود برای بی‌ثبات کردن وضع شکننده خاورمیانه ادامه می‌دهد و 'ما نمی‌توانیم تفکیکی بین شاخه نظامی تحریم شده این گروه و شاخه سیاسی آن قائل شویم.'

به‌این‌ترتیب مجازات هر فردی که در انگلیس از حزب‌الله حمایت کند، حداکثر ۱۰ سال حبس خواهد بود و پلیس لندن برای اعمال قانون علیه شرکت‌کنندگانی که در راهپیمایی روز یکشنبه پرچم حزب‌الله را حمل کنند، اعلام آمادگی کرده است.

این تحولات تازه‌ترین نمونه اعمال فشار و تلاش لابی صهیونیسم برای لغو راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن است که هرساله در آستانه برگزاری این آئین انقلابی تشدید می‌شود.

مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در گفت‌وگو با ایرنا، درباره مسیر راهپیمایی امسال توضیح داد تظاهرات کنندگان در مقابل نهادهایی شعار خواهند داد که در ایجاد رژیم جنایتکار صهیونیستی نقش داشته‌اند.

به گزارش ایرنا، او همچنین درباره فشار لابی صهیونیسم گفت: صهیونیست‌ها هر اقدامی را صورت می‌دهند تا افکار عمومی را نسبت به آرمان‌های روز جهانی قدس منحرف سازند. آن‌ها تظاهرات کنندگان روز قدس را به یهودستیز بودن و یا حمایت از تروریسم متهم می‌کنند. هر کس در هرکجای دنیا صهیونیست‌ها را به دلیل جنایات جنگی‌شان در اراضی اشغالی موردانتقاد قرار دهد، او را به یهودستیزی و تروریسم متهم می‌کنند و ازنظر آن‌ها، هر کس اسرائیل را موردانتقاد قرار دهد انسان نیست.

وی افزود: این‌یک تاکتیک زورگویی است که ما به آن تن نمی‌دهیم. آن‌ها در مقابل اراده مردم هیچ هستند و بایستی بابت جنایت‌های جنگی و فجایعی که صورت داده‌اند پاسخگو باشند.

پربیننده ترین خبرها