ظریف به ریاض می رود اگر ... + فیلم

جمعه 10 خرداد 1398 - 21:05

محمد جواد ظریف در گفتگو با العالم اظهار داشت: آغوش ما برای همه کشورهای حاشیه خلیج فارس باز است. متأسفانه دو، سه کشور در حاشیه خلیج فارس هستند که راه دیگری را انتخاب کرده اند، ما معتقدیم راهی که آنها انتخاب کرده اند راه مؤثری نیست، راه خطرناکی است و بیش از همه برای خودشان خطر دارد.

العالم - ایران / سیاسی

وی افزود: ما برای این کشورها هیچ‌گاه بد نخواسته ایم و هنوز هم بد نمی خواهیم، معتقدیم که ما همسایه هستیم و به حکم جغرافیا همواره همسایه خواهیم بود لذا اگر آقای عراقچی به این کشورها سفر نکرده اند، انتخاب ما نبوده بلکه انتخاب آنها بوده که راه دیگری را انتخاب کنند.


بیشتر بخوانید:


ظریف با اشاره به حمایت مالی رژیم سعودی از تروریست ها گفت: ما اخبار را فراموش نکردیم اسناد را از خاطر نبردیم که سلاح آمریکایی از طریق عربستان سعودی در اختیار داعش قرار می گرفت، ما فراموش نکردیم که سلاح های شیمیایی توسط دولت های منطقه در اختیار تروریست‌ها قرار گرفته بود.

ظریف همچنین در پاسخ به این سوال که «: با توجه به شرایط موجود در منطقه، ما شما را چه زمانی در ریاض خواهیم دید؟» گفت: اگر دولت سعودی آمادگی را داشته باشد که سیاست خود را تغییر بدهد من فردا می توانم در ریاض باشم.

پربیننده ترین خبرها