اخوان‌المسلمین: حاضرین در اجلاس مکه مخالفت با معامله قرن را اعلام کنند

اخوان‌المسلمین: حاضرین در اجلاس مکه مخالفت با معامله قرن را اعلام کنند
جمعه 10 خرداد 1398 - 22:06

اخوان‌المسلمین مصر با صدور بیانیه‌ای خطاب به شرکت‌کنندگان در اجلاس مکه، خواستار حل بحران قطر و مخالفت با «معامله قرن» شد.

العالم- مصر

گروه اخوان‌المسلمین مصر با انتشار بیانیه‌ای درباره سه اجلاس مکه تأکید کرد که این اجلاس در فضایی طوفانی که آینده منطقه را تهدید می‌کند و نیز در شرایط بی‌سابقه شکاف عربی برگزار می‌شود.

در این بیانیه از حاضرین در اجلاس مکه خواسته شده است تا برای رفع شکاف بین تعدادی از رژیم‌ها و ملت‌ها، ایجاد زمینه‌ای برای بیان دیدگاه‌ها و تحقق آزادی‌ها و احترام به حقوق بشر تلاش کنند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، اخوان‌المسلمین همچنین حل‌وفصل اختلافات از جمله بحران به وجود آمده در میان قطر و با چهار کشور عربی (عربستان، بحرین، امارات و مصر) و دیگر بحران‌ها را خواستار شد.

این گروه بر ضرورت تلاش برای تحقق وحدت ملت فلسطین، آشتی بین گروه‌های فلسطینی و تأکید بر حق تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف و حق مقاومت در برابر رژیم اشغالگر تأکید کرد.

همچنین مخالفت با تمامی اقدامات مربوط به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و طرح‌های مربوط به حذف آرمان فلسطین از جمله معامله قرن مورد تأکید قرار گرفته است.

دو اجلاس فوق‌العاده سران عرب و سران شورای همکاری خلیج‌فارس دیشب برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این اجلاس بدون پرداختن به مسئله فلسطین، به موضوع ایران پرداخته و بیانیه‌ای علیه آن صادر کردند.

شورای همکاری خلیج فارس بامداد جمعه (۱۰ خرداد/۳۱ مه) بعد از اتمام نشست خود در شهر مکه قطعنامه‌ای صادر کرد.

این قطعنامه، حملات پهپادی نیروهای ارتش یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را محکوم کرده و آن را تهدیدی برای صلح در منطقه و اقتصاد جهان توصیف کرد.

این سند همچنین شلیک ادعایی بیش از ۲۲۵ موشک بالستیک و ۱۵۵ پهپاد غیرمسلح توسط نیروهای انصارالله به سمت عربستان سعودی را محکوم می‌کند.

حمله به چهار تانکر نفتی در نزدیکی بندر الفجیره امارات نیز در این بیانیه محکوم شده و از جامعه بین‌المللی خواسته از وقوع چنین «عملیات خرابکارانه‌ای» جلوگیری کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها