ظریف با برنامه 'این هفته' شبکه آمریکایی ای.بی.سی نیوز گفت‌وگو می‌کند

يکشنبه 12 خرداد 1398 - 10:18

وزیر امور خارجه ایران قرار است عصر امروز (یکشنبه) با برنامه 'این هفته' شبکه آمریکایی ای.بی.سی نیوز گفت‌وگو کند.

العالم - ایران

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است عصر امروز (یکشنبه) در برنامه «این هفته» This Week شبکه ای.بی.سی نیوز آمریکا درباره مناسبات ایران و آمریکا و موضوع تحریم‌ها با «مارتا رادتز» مجری این برنامه گفت‌وگو کند.

وزیر امور خارجه ایران اخیرا در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی العالم گفته بود: « از نظر ما این دولت آمریکا (ترامپ) با دولت قبلی و دولت بعدی هیچ فرقی نمی کند. برخی فکر می‌کنند که ما با آقای ترامپ مشکل داریم. این‌گونه نیست. همان‌گونه که گفتم ما با دولت آمریکا مذاکره کردیم، اما آنها تعهداتشان را اجرایی نکردند.»

وی افزود: «در دوران آقای اوباما، دولت آمریکا همه تعهداتش را عملی نکرد، عهدشکنی کردند. در زمان آقای ترامپ هم به صراحت از برجام خارج شدند و پیمان شکنی کردند. این نشان می‌دهد که ما دولتی را در مقابل خودمان نداریم که بتوانیم با او گفت‌وگو کنیم؛ چون گفت‌وگو برای گفت‌وگو که معنی ندارد. ما گفتگو می‌کنیم که به یک توافقی برسیم. توافق هم برای توافق نیست؛ توافق برای اجرای توافق است. الان ما یک توافق 150 صفحه ای داریم. آمریکایی‌ها در هیچ زمانی از برجام توافقی بهتر در موضوع هسته ای به دست نخواهند آورد.»

ظریف همچنین گفته بود: «اینکه ایشان (ترامپ) علاقه به مردم ایران دارد با تحت فشار گذاشتن مردم ایران، با تلاش برای جلوگیری از فروش غذا و دارو و قطعات یدکی هواپیما -من این سه مورد را گفتم به خاطر اینکه دیوان بین المللی دادگستری به دولت آمریکا دستور داده که در این سه مورد حتی تعاملات بانکی را هم اجازه دهد انجام شود به عنوان دستور موقتی که دیوان صادر کرده- لذا دولتی که حتی در این زمینه ها اجازه تعاملات بانکی را نمی‌دهد و آنها را مورد تحریم قرار می‌دهد نمی تواند ادعا کند که نسبت به مردم ایران عاطفه دارد.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها