قطع اینترنت در پایتخت سودان

قطع اینترنت در پایتخت سودان
سه شنبه 14 خرداد 1398 - 03:16

ائتلاف «الحریه و التغییر» که بزرگ‌ترین ائتلاف مخالف شورای نظامی انتقالی است بامداد سه شنبه اعلام کرد که اینترنت در خارطوم قطع شده است.

العالم-آفریقا

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، ائتلاف «الحریه و التغییر» که بزرگ‌ترین ائتلاف مخالف شورای نظامی انتقالی است بامداد سه شنبه اعلام کرد که اینترنت در خارطوم قطع شده است.

ائتلاف مذکور افزود: اینترنت از ظهر روز سه شنبه در پایتخت سودان ساعاتی پس از اعتراضات گسترده مخالفان شورای نظامی قطع شد و این قطعی همچنان ادامه دارد.

ائتلاف الحریه و التغییر از مخابرات سودان خواست تا تسلیم دستورات شورای نظامی انتقالی نشود.

درگیری های روز دوشنبه میان معترضیان و نظامیان به کشته شدن بیش از 30 نفر از تظاهرکنندگان تا این لحظه ختم شده است، هرچند کمیته پزشکی این کشور می گوید به دلیل شرایط امنیتی حاضر در بیمارستان‌ها اعلام آمار دقیق قربانیان ممکن نیست.

درگیری میان معترضان و نیروهای نظامی در خارطوم در حالی بار دیگر شدت گرفته است که نمایندگان جنبش مخالفان پیشتر در پی ملاقات با اعضای شورای نظامی حاکم اعلام کرده بودند که نسبت به وعده‌های داده شده برای گذار دموکراتیک قدرت به غیرنظامیان امیدوار شده‌اند.

عصر دوشنبه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خشونت نیروهای امنیتی سودان علیه غیر نظامیان را به شدت محکوم کرد. میشل باشله، کمیسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل هم در بیانیه‌ای از نیروهای امنیتی این کشور خواست تا حمله به تظاهرات کنندگان در خارطوم را متوقف کنند و اجازه دهند که تیم‌های پزشکی برای کمک رسانی به مجروحان وارد محل‌های درگیری شوند.

پربیننده ترین خبرها