سخنگوی انصارالله اقدامات عربستان و امارات را در استان المهره محکوم کرد/ تجاوز ریاض و ابوظبی به مناطق دور از درگیری ها

سخنگوی انصارالله اقدامات عربستان و امارات را در استان المهره محکوم کرد/ تجاوز ریاض و ابوظبی به مناطق دور از درگیری ها
سه شنبه 14 خرداد 1398 - 12:44

"محمد عبدالسلام" سخنگوی رسمی جبهه انصارالله یمن در واکنشی تند به اقدامات نظامی عربستان سعودی و امارات در استان های المهره و سقطری، تاکید کرد که این اقدامات حقیقت تجاوز به یمن را فاش می کند.

العالم ـ یمن

سخنگوی جبهه انصارالله یمن دیروز (دوشنبه) با بیان این مطلب در صفحه توئیتری خود افزود: این اقدامات، نشان دهنده تجاوز و نفوذ به مناطق دور از درگیری ها به بهانه بازسازی است و ملت ما فریب این ادعاهای دروغین را نمی خورد.

منابع محلی دیروز دوشنبه اعلام کردند که نظامیان سعودی اقدام به ساخت بناهای جدید در گذرگاه مرزی "صرفیت" میان استان المهره با عمان کردند.به همین خاطر شهروندان یمنی ساکن منطقه "حوف" در شرق المهره برای جلوگیری از ادامه این ساخت و سازها، اقدام به تیراندازی به سوی نظامیان سعودی کردند و در مقابل بالگردهای آپاچی عربستان، اطراف محل تجمع قبایل یمن در استان المهره را هدف قرار دادند.

کمیته برگزاری تحصن ماه گذشته میلادی به خاطر نقض حاکمیت ملی و حفظ میراث طبیعی خود، خواستار برگزاری تحصن نامحدود در مقابل دروازه این گذرگاه شده بود. این کمیته مخالفت خود را با حضور افراد مسلح یا نیروهای خارجی در صرفیت و نظامی شدن فضای منطقه اعلام کرد.

استان المهره از ماه‌ها پیش شاهد اعتراضات مختلفی در راستای مقابله با وجود نظامیان سعودی در این استان است و شهروندان و نیروهای قبایل بارها از احداث پایگاه‌های نظامی و ایجاد پست‌های ایست و بازرسی جلوگیری کرده بودند.

المهره شرقی ترین استان یمن است که همه مرز یمن با سلطان نشین عمان را پوشش می‌دهد و دومین استان از نظر وسعت پس از حضرموت است.
به گزارش ایرنا، نیروهای عربستانی اواخر 2017 وارد استان المهره شدند و حرکت کشتی‌ها و صید در آنجا را منع کردند. همچنین فرودگاه بین‌المللی الغیظه را به پادگان نظامی تبدیل کرده و مانع پروازهای غیرنظامی در این فرودگاه می‌شوند.
المهره دارای دو گذرگاه زمینی با عمان و نیز بندر 'نشطون' است و طولانی‌ترین نوار ساحلی یمن در حدود 560 کیلومتر در سواحل دریای العرب را تشکیل می‌دهد.
عربستان و امارات که به طمع تقسیم یمن همچنان حملات خود را به مناطق مختلف این کشور ادامه می دهند، تاکنون نتیجه ای جز ویرانی زیرساخت های یمن و کشته و زخمی کردن هزاران یمنی به دست نیاورده اند.
این تجاوز تمام عیار از فروردین ماه 94 در قالب ائتلاف عربی تحت فرمان عربستان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها